Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Pal?

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det pågår just nu en del spekulationer om vad som påstås vara fotografier av lådan till en ny applikation och/eller ny hårdvara från Apple. Bilderna fanns tidigare på SpyMac men finns nu att beskåda på AppleInsider:

http://forums.appleinsider.com/showthread.php?s=&threadid=25481

Som vanligt så är det rekommenderat att ha en stor nypa salt nära till hands.

Senast redigerat 2003-06-03 20:58
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-03 21:22

Någon som har lust att lägga upp bilderna på en webbserver? Orkar inte registrera mig på AI.

Har sett bilderna på denna sida: http://www.toptechtips.net/modules.php?name=News&file=article&sid=457

Tyvärr funkar den inte just nu ... Kanske många andra som också vill se ?

/henrik

Va fasen är detta?

Fattar inget....

Kolla på denna sida som man länkade till hos AI. Där står:

Citat:

.Mac Presents: Anywhere Access
Discover the convenience of accessing your data from any Internet connected computer.

Verkar ju passa ihop med bilderna.

Det kan inte vara den här surfplattan vi går o väntar på då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-03 22:15

Känns mer som en utbyggnad/tilläggstjänst till .Mac.
Något som integrerar ännu mer med operativsystemet, i det här fallet 10.3.

Skumt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-03 22:17

Ser inte den där produktboxen vääääldigt fejkad ut? Texten på kanten ser konstigt ut.

Det behöver förstås inte innebära att _allt_ är fejk.

Hmmmm något med .mac kanske... men det verkar vara en egen produkt om man ska tro på dessa bilder. De ser äkta ut men det är inte svårt att förfalska en låda.

Undrar just om det kan vara trådlöst internet över hela världen eller ditt skrivbord via webben var du än befinner dig.

  • Medlem
  • 2003-06-03 22:23

Skulle kunna vara en supersökdatabas av något slag. Men det är troligtvis något nytänkande. En lampa är ju = idé.:eek:

  • Medlem
  • 2003-06-03 22:26

...can take your life on the road...

Kan det vara någon grej för trådlöst internet?:confused:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-03 22:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
...can take your life on the road...
Kan det vara någon grej för trådlöst internet?:confused:

Det stod ju något om att man kunde ha sitt skrivbord med sig var man än befann sig.
Alltså något som tyder på att man kan synkronisera mer än kontakter och kalendernoteringar med .Mac.
Eller?

Min bästa gissning är att man ska kunna synka alla sina inställningar i datorn (skrivbord, hemkatalog etc) med .Mac och sedan med en annan dator.

Om nån nu har lyckats ta så bra bilder av nån ny Apple produkt i låda, VARFÖR inte visa hela texten så man kan läsa vad det är?

Nej, FAKE, mina damer och herrar.

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av tei
Ser inte den där produktboxen vääääldigt fejkad ut? Texten på kanten ser konstigt ut.

Det behöver förstås inte innebära att _allt_ är fejk.

Håller med dig, exakt vad jag tänkte när jag såg lådan. Texten ser inte ut att passa in alls...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-03 23:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Håller med dig, exakt vad jag tänkte när jag såg lådan. Texten ser inte ut att passa in alls...

Det kan nog vara så att någon överambitiös själ med alldeles för mycket fritid har kokat soppa på en spik, med andra ord summerat den senaste tidens rykten på området.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-03 23:50

Fejk eller inte, jag saknar mitt skrivbord när jag lämnar datorn och det vore alla tiders om Apple släppte en remote-desktop-pryl för hemanvändare som integrerar snyggt med Mac OS X. Naturligtvis vill jag ju att det ska vara precis som att sitta framför min dator, utan inblandning av eller synk med .mac.

Jag tror personligen att det är en fejkad bild. Bara det faktum att SpyMac har haft ett finger med i spelet gör mig skeptisk.

Däremot så tycker jag att det var skönt att spexaren inte föll för frestelsen att kalla den för iPal. Apple själva borde verkligen sluta ge sina produkter prefixet "i" till höger och vänster. iMac, iBook och iPod går väl an. iTunes och iPhoto också. Men iCal, iChat, iSync, iTools (.Mac nuförtiden) och iWorks (om det nu kommer kallas så) är ju smått löjligt. Varför inte använda den samlade Apple-intelligentian och komma på andra, mera fantasifulla namn? Eller om fantasin tryter, kalla dem helt enkelt för Calendar, Chat och så vidare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-03 23:57

E-postprogrammet heter ju kort och gott Mail, så det kanske finns hopp?
Men det kan inte förnekas att det stärker varumärket att sätta ett i framför varje program.
Enhetligt om inte annat.

Ja Mail är en ljuspunkt. Keynote och Safari likaså. De två första är rättframma. Den sistnämnda är fantasifull. Bravo!

Jag tycker inte det ser så fejkat ut.
Jag tror det kommer att hända saker snart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-04 08:18

Fake eller inte så borde Apple kontra den Remote Desktop Connection som finns inbyggd i windows -> och som även kan används från en MacOSX maskin MOT en WindowsXP maskin. På denna punkt ligger Apple verkligen efter måste jag säga, det är lite synd. Oh, visst, kul att man kan logga in genom terminalen och SSH, men hur "mac-igt" är det på en skala? Enkelt? Knappast...

Om denna grej är fake... Tja... Kanske. SpyMac är ju inte kända för att komma med pålitliga saker.

Den allmänna uppfattningen runt om på nätet (bortsett ifrån om det är fejk eller inte) är att det är en tilläggstjänst som låter dig spara din profil på en server som sedan med hjälp av tillhörande programvara (integrerad i Panther?) kan laddas på vilken mac med internetanslutning som helst i världen.

Men det är ju egentligen inget nytt. Titta här (längst ned).

Men bilderna ser onekligen konstiga ut...

Erik, de funktionerna finns redan i Remote Desktop Connection från Microsoft och Apple Remote Desktop.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-04 12:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Marcus Holmer
Den allmänna uppfattningen runt om på nätet (bortsett ifrån om det är fejk eller inte) är att det är en tilläggstjänst som låter dig spara din profil på en server som sedan med hjälp av tillhörande programvara (integrerad i Panther?) kan laddas på vilken mac med internetanslutning som helst i världen.

Men varför i hela friden skulle en sån produkt skeppas i kartong? Och varför skulle någon ta bilder av kartongen på fyllan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-04 12:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av henrrrik
Men varför i hela friden skulle en sån produkt skeppas i kartong? Och varför skulle någon ta bilder av kartongen på fyllan?

Kanske en del av marknadsföringen för att göra tjänsterna mer konkreta.
En del tjänster (såsom .Mac och AppleCare) har ju en sorts box fast de är renodlade servicetjänster.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-04 13:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Kanske en del av marknadsföringen för att göra tjänsterna mer konkreta.
En del tjänster (såsom .Mac och AppleCare) har ju en sorts box fast de är renodlade servicetjänster.

Visst, det kan inte uteslutas helt. Men ändå, om man tar kort på något (och dessutom flera bilder), varför lyckas man inte få med hela lådan (om inte själva tanken är att folk ska sitta på forum och gissa)? Om man har tillgång till Panther-hemlisar, varför släppa just den här (som verkar rätt trist)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-04 13:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av henrrrik
Visst, det kan inte uteslutas helt. Men ändå, om man tar kort på något (och dessutom flera bilder), varför lyckas man inte få med hela lådan (om inte själva tanken är att folk ska sitta på forum och gissa)? Om man har tillgång till Panther-hemlisar, varför släppa just den här (som verkar rätt trist)?

Ja, det är ju det som talar för att det också kan vara en bluff.
Det återstår att se. Helt taget ur luften är det ju dock inte.

  • Medlem
  • 2003-06-04 14:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
...can take your life on the road...

Kan det vara någon grej för trådlöst internet?:confused:

Apple kanske gjorde det MS pratade om... skickade upp 24 sateliter så man skulle kunna surfa trådlöst vart man än var på jorden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-05 01:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av tei
Ser inte den där produktboxen vääääldigt fejkad ut? Texten på kanten ser konstigt ut.

Det behöver förstås inte innebära att _allt_ är fejk.

Misstanken finns ju alltid, men jag reagerade direkt på att det inte hette iNånting. "Pal" är ett för fantasifullt namn för att hittas på av Applefanatiker som leker med Photoshop, enligt min bedömning!

Men vad som ännu mer talar för att det är äkta, är ju att Apple har krävt att bilderna tas bort!

Senast redigerat 2003-06-05 01:37
Bevaka tråden