Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använder du Top Sites i Safari?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Använder folk Top Sites?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-20 12:35

No.

Yes!!

Ursprungligen av Linkert:

Använder folk Top Sites?

Innan jag bytte till Chrome på min jobbdator (Windows) använde jag Top Sites där. Hemma har jag aldrig använt det.

Ursprungligen av Linkert:

Använder folk Top Sites?

Jag har det som startsida. Safari startar snabbare för mig så plus att det är trevligare än bara en vit sida. Ser även översta rubriken på en del nyhetssidor, lagom mycket info för mig.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-11-20 17:35
Ursprungligen av Linkert:

Använder folk Top Sites?

Top sites använder jag ofta då jag har det som alternativ när jag öppnar en ny flik.
Behöver jag gå in snabbt och kolla något så ligger alltid den sidan/sidor jag behöver se där.
A.k.a morgonrutinen.

JA, helt underbara. Mycket bättre än att skriva i det förbannade adressfältet när man ska till sidor man besöker ofta..

Ursprungligen av klarabara:

JA, helt underbara. Mycket bättre än att skriva i det förbannade adressfältet när man ska till sidor man besöker ofta..

Det är väl det som är grejen lite:

Det finns ingen sida jag besöker ofta, eller ens då och då, som jag inte har i min Bookmarks Bar.

Och de synkar ju även med iPaden och iPhonen, samt alla andra datorer, vilket är mycket smidigt.

Jag tror inte Top Sites synkar, eller? Hur är det där?

Känns inte som man använder Bookmarks och Top Sites samtidigt (aktivt).

  • Medlem
  • 2010-11-20 18:07

Nope, ser inte vitsen med det.

Nej, faktiskt inte - vilket förvånar mig själv en aning.

Slog av Top Sites ett par dagar efter att det introducerades.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-20 19:42

Nej..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-20 19:50

Jepp. Har mina mest besökta sidor där. Top sites, och Safaris inbyggda rss-flöde är i princip allt jag använder när jag surfar. När jag skriver in webbadresser manuellt känns det som att vara tillbaka på 90-talet (ja, jag gör det ibland!).

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-11-20 19:47

Försöker men det blir inte av.

Det roligaste med Top Sites är ju folk som porrsurfar. Kul att sätta dit de! O:-)

Ursprungligen av Scarecrow:

Det roligaste med Top Sites är ju folk som porrsurfar. Kul att sätta dit de! O:-)

Min rumskamrat (kille även jag) använder chrome för vanlig surf och firefox för p-surf för att undvika spår av p-surf... Alltid lika komiskt när man lånar hans dator för att surfa och råkar få upp firefox med "rolig" historik!

Nej. Slog av det omedelbart när det dök upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-21 08:47

Jag har dammat av det igen. Får se om jag använder det under en period annars blir det malpåsen, igen.

Yes!!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-11-21 09:41

Nix, tycker bara det är störande.

jag har ju webbla som bookmark-klient. Det är lite samma grej, jag gillar det visuella. Det blir en bild av sidan och inte bara ett långt namn. Det är enkelt att göra en ny tab och klicka på bilden och det blir en snygg animering under tiden. Det känns 2010.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-11-21 10:57

Jag blir förvånad över att så många inte använder det, jag använder det hela tiden! När jag tänker på det så är nog Top sites det som förändrat mitt surfande mest de senaste åren. Detta eftersom de sidor jag är mest inne på alltid finns där, och man ser när de blivit uppdaterade.
Ibland glömmer jag nästan att det finns fler hemsidor utanför Top sites

Jag brukar lägga till något nytt där ibland, som jag borde hålla koll på.

En funktion som jag skulle uppskatta är om jag kunde lägga till sidor manuellt, som sen inte byts ut.

Då skulle jag inte tvunget ha mina mest besökta (ofta nyhetsrelaterade som uppdateras ofta), utan sidor som uppdateras då och då- med kvalitativt innehåll, eller tutorials som jag är intresserad av.

Jag gillar nämligen stjärnan som visar om en sida uppdaterats eller inte. I övrigt tycker jag bilderna är trevliga, men det är ett betydligt långsammare gränssnitt än textlänkar.

-------

EDIT: ser att man ju faktiskt KAN låta sidor vara kvar med häftstiftet. Det skall jag fundera lite över!

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

En funktion som jag skulle uppskatta är om jag kunde lägga till sidor manuellt, som sen inte byts ut.

Då skulle jag inte tvunget ha mina mest besökta (ofta nyhetsrelaterade som uppdateras ofta), utan sidor som uppdateras då och då- med kvalitativt innehåll, eller tutorials som jag är intresserad av.

Jag gillar nämligen stjärnan som visar om en sida uppdaterats eller inte. I övrigt tycker jag bilderna är trevliga, men det är ett betydligt långsammare gränssnitt än textlänkar.

-------

EDIT: ser att man ju faktiskt KAN låta sidor vara kvar med häftstiftet. Det skall jag fundera lite över!

Absolut, klart man kan göra på det viset. Bara att dra in adressen till Top Sites. Så hade jag det på jobbet i Safari för Windows, men den är så fruktansvärt buggig att jag har varit tvungen att byta ut den mot Chrome.

Firefox är det som gäller. Räcker oftast med att skriva första bokstaven så har man rätt adress i fältet.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-21 23:15

När jag använder Safari så använder jag Top Sites. Tyvärr funkar Safari inte helt klockrent på min dator så jag kör Chrome istället. Firefox kör jag inte ens på PC:n, otroligt trögt och resurskrävande efter man kört Webkit-läsare ett tag.

Nop! Aldrig!

Jag har faktiskt ändrat mig. Top sites är riktigt bra! Jag fick ordning på det efter att ha tagit bort Häxpressen och Aftontramsan. Det är ju bara sajter jag själv valt som jag vill se i den automatiska uppdateringen.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-11-22 21:58

Frun använder det hela tiden. Jag är mera en bookmark person.

  • Medlem
  • 2010-11-22 21:58

Japp! Tycker det är smidigt!

Nej! För segt på min iBook.

Bevaka tråden