Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera Apps i iTunes 10

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hittar inte i iTunes 10 var jag kan uppdatera mina Apps till iPhone.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-11-18 19:42

Tryck på fliken "Apps" i iTunes. Kolla sedan längst ner till höger efter "Check for updates".

Precis som i pre-10.

edit: joakimo var snabbare..

Har flyttat tråden till rätt forum. Det är en iTunes-mjukvaru-fråga, inte en iPhone-hårdvaru-fråga.

/Mod

Jag hittar inte "Tryck på fliken "Apps" i iTunes."

Fick inte med bilden.

Ursprungligen av nilserikp:

Jag hittar inte "Tryck på fliken "Apps" i iTunes."

Då har du nog råkat stänga av det i iTunes inställningar.

iTunes --> Preferences (Inställningar) --> General (Allmänt) --> Show (Visa)

Kryssa för Apps (Program) där.

Du ingav ett stort hopp om att mitt lilla problem skulle lösa sig. Men icke sa Nicke. I tidigare vertioner av iTunes så har jag för mig att "uppdateringarna" fanns i botten av den tidigare medsända bilden. Nu ser det ut så här i Inställningar.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-19 18:08
Ursprungligen av nilserikp:

Du ingav ett stort hopp om att mitt lilla problem skulle lösa sig. Men icke sa Nicke. I tidigare vertioner av iTunes så har jag för mig att "uppdateringarna" fanns i botten av den tidigare medsända bilden. Nu ser det ut så här i Inställningar.

Ditt iTunes verkar trasigt, ta bort och installera igen.

Kan tänkas vara så eftersom jag har tidigare haft problem med iTunes. Har installerat om iTunes ett flertal gånger. Skall försöka igen. De tidigare problemen var att jag inte kunde dela Internet med min iPhone.

Om du har behövt installera om iTunes flera gånger tidigare, så har du nog andra allvarliga problem med din dator (såvida det inte är du själv som är inne och rör om lite här och där i systemet).

En fräsch nyinstallation av hela systemet kanske skulle vara på sin plats.

Kan tänkas att du har rätt. Problemet tror jag började när en uppgradering till Snow Leopard gjordes.
Vilket arbets-schema skall jag följa.
Mitt förslag:
1. Prova att ominstallera iTunes som jag har på en extern HD. Eller ta hem en ny från Apple.
2. Göra en ominstallation av Snow Leopard. Men hur?

anm. Hur ser jag om det finns ett allvarligt fel i min Macbook?

Ursprungligen av nilserikp:

anm. Hur ser jag om det finns ett allvarligt fel i min Macbook?

Man kan köra Apple Hardware Test (finns på installations-/återställningsskivan som medföljde datorn) och/eller Disk Warrior.

Men vad du kan prova först är att skapa en ny användare på din dator för att se om du får samma problem med iTunes där.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-21 03:06

Det behövs nog inte. Installera Combo 10.6.5 så får du så gott som nytt system. Ta bort iTunes och ladda ner det med Software updater. Det ska väl lösa de flesta problemen.

//Rob

PROBLEMET LÖST. Ett stort tack.

Sammanfattning:
Problemet var att jag ej kunde uppdatera mina iPhone-Apps i iTunes. Se bild

Lösning:

1. Laddade hem Combo från Apple och installerade
2. Avinstallerade iTunes med CleanUp
3. Gjorde en nyinstallation av iTunes.

ETT STORT TACK

1
Bevaka tråden