Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man ha ankare i serverns wiki?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-09-25 11:29

Kan man som på Wikipedia lägga in ankare för att komma ner en bit på en artikel med en direktlänk i den wiki som följer med Mac OS X 10.6 Server?

Enligt min kollega så lyckades han att ordna ankar-länkar i OS X-Wikin. Om du behöver veta hur så kan jag fråga honom hur han gjorde. (Har inte provat själv).

  • Medlem
  • 2010-09-25 19:37

Om det inte är alltför komplicerat skulle jag gärna vilja veta.

Man får tydligen knappa lite i HTML-läget.

Jag kan inte förklara vad han har gjort men jag klistrar in hela kondsnutten för denna sida så ser du hur han gjort.

<a name="start">Start</a><a href="#stycke1"><br class="" /><br class="" />Gå till stycke 1</a><br class="" /><br class="" /><a href="#stycke2">Gå till stycke 2 långt neröver, som man säger på ren norrländska</a><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><a name="stycke1">Detta är stycke 1!</a><br class="" /><br class="" />"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do 
eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad 
minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip 
ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in 
voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur 
sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt
 mollit anim id est laborum."<br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><br class="" /><a name="stycke2">Detta är Stycke 2!</a><a href="#start">Hoppa tillbaka upp!</a><br class="" />
  • Medlem
  • 2010-09-29 23:46

Tackar! Får testa sen. Återkommer med resultat!

  • Medlem
  • 2010-11-19 11:12

Det fungerar fint! Lite knöligt, kanske, men det fungerar. Tack!

Det är väl inte så knepigt.

<a href="#namn_dit_man_vill">Ner en bit</a>

<a name="namn_dit_man_vill"></a>

Klickar man på länken (kodrad 1) skickas man ner till kodrad 2, alltså där man placerar den i HTML-koden.

Det kanske är speciellt i denna wiki, men generellt sätt fungerar ankare så.

  • Medlem
  • 2010-11-19 20:54

Nej, när du har tvättat den ser den inte så "svår" ut.

Ursprungligen av Baron:

Nej, när du har tvättat den ser den inte så "svår" ut.

Så bra. Får hoppas att det hjälper någon annan i framtiden.

  • Medlem
  • 2010-11-19 22:07

* suck, när kommer man att börja kunna koda för webb i applescript... *

1
Bevaka tråden