Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med 10.6.5!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Har installerat Apples senaste uppdateringar
10.6.5
itunes 10.1
och nu fungerar inte mycket på Macen.
Telenors 3g stayconnect hänger sig hela tiden
systeminställningar hänger sig hela tiden
och sedan hela datorn!
idag har jag reparerat HDen 2 ggr (och det redan innan lunch!)

Är det andra som har liknande problem?
(Som tur är har jag en extern HD där jag ännu INTE har uppdaterat till 10.6.5 (Men dock itunes 10.1) där allt fungerar fortfarande!


Mao vet ni ngt sätt att backa (mao ta bort 10.6.5)
Har timeMachine backupen men är osäker om man kan bara ta bort 10.6.5 uppdateringen?

Har mycket svårt att tänka mig att det är fel på 10.6.5. Telenors programvara verkar däremot inte vara något att hänga i julgranen. Inte ska du behöva reparera hårddisken dagligen!

Vad menar du med "reparerat HDn"? Vad exakt är det du har gjort? Och gör detta någon skillnad - funkar det bättre en stund efter det?

Ett tips är att installera uppdateringen en gång till, men att då använda combo-versionen av uppdateringen. Ibland kan det fixa lite konstiga fel.

Mac OS X v10.6.5 Update (Combo)

Behöver jag avinstallera 10.6.5 först? El skall jag bara köra "combo 10.6.5"?

Med Reparera menar jag att jag har kört "Skivverktyget" och kört kontroll/reparera!

Nu har jag avinstallerat "Telenors stayconnect" och installerat om den igen!
Det verkar fungera för "ögonblicket"

Håller med om att den SW är riktigt dålig, mkt ostabil!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-11-18 12:51
Ursprungligen av Starship:

Behöver jag avinstallera 10.6.5 först? El skall jag bara köra "combo 10.6.5"?

Med Reparera menar jag att jag har kört "Skivverktyget" och kört kontroll/reparera!

Nu har jag avinstallerat "Telenors stayconnect" och installerat om den igen!
Det verkar fungera för "ögonblicket"

Håller med om att den SW är riktigt dålig, mkt ostabil!

Ett tips är att starta Stay Connect för att "låsa" upp simkortet, dvs pinkoden, sedan stänger du Stay Connect och ansluter via Nätverksinställningar istället.
Kolla här: http://www.99.se/internet-bredband/281941-minneslaecka-i-telenors-3g-dongel-huawei-e1750.html

Ursprungligen av Starship:

Behöver jag avinstallera 10.6.5 först? El skall jag bara köra "combo 10.6.5"?

Det finns ingen avinstallationsfunktion för systemuppdateringar.

Bara kör combo-uppdateringen.

Har installerat Combo 10.6.5 och
DET VERKAR SOM ALLT FUNGERAR BÄTTRE!

TACK!

Tangentbordet och touchpaden på min MacBook Pro slutar fungera och jag måste starta om datorn. Det här händer vanligen flera gånger per dag sedan jag uppdaterade till 10.6.5. Hade liknande problem med 10.6.3 medan 10.6.4 fungerade fint!

Har skrivit mer i tråden här nedan:
http://www.99.se/macbook-pro/277204-tangentbord-touchpad-fryser.html

Tack förresten för tips om combouppdateraren. Ska testa den nu. Återkommer med rapport om det löser problemet!

Ursprungligen av glaskross:

Tangentbordet och touchpaden på min MacBook Pro slutar fungera och jag måste starta om datorn. Det här händer vanligen flera gånger per dag sedan jag uppdaterade till 10.6.5. Hade liknande problem med 10.6.3 medan 10.6.4 fungerade fint!

Har skrivit mer i tråden här nedan:
http://www.99.se/macbook-pro/277204-tangentbord-touchpad-fryser.html

Tack förresten för tips om combouppdateraren. Ska testa den nu. Återkommer med rapport om det löser problemet!

Tyvärr hjälpte det inte att köra combouppdateraren. Fördömt.

1
Bevaka tråden