Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gizmodo sågar Samsung Galaxy Tab

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Goflorp:

Va? Är det sant?

Överprisad dynga, som funkar gördåligt som det är.. liksom lite i väntan på det nya fina systemet som kommer sen...

... och så går det inte att uppdatera?

Kanske med fulhack och omkompileringar och sånt spännande eller?

Å, förlåt, jag kan inte sluta skratta. Det här är för mycket...

Android är ju öppet så man kan säkert med lite terminalhack och lite halvkonstiga ritualer till mörkare krafter få in den där Honeycomb.
En annan är helnöjd med sin iPad och iPhone som bara fungerar helt underbart bra (fått 2 personer på jobbet att köpa med sig en iPad vardera på semestrarna utomlands).
Om jag nu bara kan få iOS 4.2 så skulle jag bli mycket lycklig. Det är jobbigt att inte ha folders på iPaden... (det kommer dock inte vara jobbigt för mig att uppdatera mitt OS på iPaden )

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-11-18 00:23
Ursprungligen av Goflorp:

Ja, Brohult och grabbarna där borta är för mig gåtor....

De kanske inte får den största delen av lönekuvertet från sina läsare (om de ens är läskunniga!?)? Det kanske trillar in lite pengar från Samsung/Microsoft/Sony Ericson/HTC på kontot då och då?

Där har ni min teori.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-11-18 03:58
Ursprungligen av Goflorp:

Ändå får den jättehöga betyg...

Ja, Brohult och grabbarna där borta är för mig gåtor....

Haha, ja det är ju sinnessjukt faktiskt

"Kameran är kass och bara en gimmick, det laggar när man skriver så att man måste vänta in skiten, skärmen svarar inte så bra, processorn kan inte spela upp video... Meneeeh det är nice med tidning ju! Fem av fem!"

Ska inte Apple släppa en Galaxy Tab-dödare nu? En iPad som är stor som en TV som inte kan göra mer än den mindre kan, och dessutom bara är totalt värdelös på det mesta?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-11-25 11:41

Var och testade en Galaxy Tab på Media Markt.

Pris: 7490 kr (!!!)

Känsla: Plastig, billig, tjock, ful, för liten skärm, jätte-telefon, PC, efterapat iPad-gui i många appar (men dåligt efterapat, fruktansvärt fult)

Touch-respons: Värdelös, krävs flera tryckningar och svepningar för att registera. Oanvändbar i praktiken.

Prestanda: Fullständigt värdelös. Pinsamt dålig.

Se film: Galaxy Tab Web Browser

Min iPad renderar Aftonbladet.se med 60 fps och omedelbar respons när jag scrollar.

Galaxy Tab klarade av runt 0.5-0.2 FPS. Klick registreras med 1-3 sekunder fördröjning. Dubbelklick för att zooma fungerade ibland, men anspassade aldrig rätt efter kolumner och fördröjningen på 1-3 sekunder gjorde det hela oanvändbart.

Samsung borde skämmas som släpper det här skräpet på marknaden och i princip blåser tusentals (dumma, trångsynta, ovetande) människor på 7000 kr.

Låt oss hoppas Apple släpper iPad här i Sverige illa kvickt så så få människor som möjligt blir pålurade detta skräp.

Bevaka tråden