Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fungerar Hybrid SSD/disk i praktiken ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte jag skulle kolla lite priser på en SSD disk till min dotters MacBook och så hittade jag denna

Seagate Momentus XT 500GB 2.5"

vilket jag inte visste existerade (jag jagar inte runt bland allt IT som jag en gång gjorde) och visserligen kan man gissa ungefär hur en sådan disk skulle fungera men bättre att fråga och veta.

Fungerar SSD delen som någon slags hi-speed buffer som sedan läggs över till disken?

LCR

Det verkar onekligen vara så, vi har fått in såna på jobbet men jag har inte hunnit testa dem eller sätta mig in i dem något särskilt..
Vad man gärna skulle önska dock vore ju en 16GB SSD + xGB vanlig HDD så att systemet kunde ligga på SSD-delen...

Ursprungligen av InPezonator:

Vad man gärna skulle önska dock vore ju en 16GB SSD + xGB vanlig HDD så att systemet kunde ligga på SSD-delen...

Kommer nog ganska snart...

LCR

Ursprungligen av LCR:

Fungerar SSD delen som någon slags hi-speed buffer som sedan läggs över till disken?

Den buffrar bara för läsning, så det ska inte gå snabbare att skriva till den än till en vanlig disk. Men läsning går lite snabbare när den har lagt in rätt filer i SSD-cachen.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Den buffrar bara för läsning, så det ska inte gå snabbare att skriva till den än till en vanlig disk. Men läsning går lite snabbare när den har lagt in rätt filer i SSD-cachen.

Hm, ok, passar inte in i mina behov i dagens läge då...

Tack

LCR

1
Bevaka tråden