Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag en skarp avatar?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-11-17 10:12

Ja, frågan är helt enkelt hur jag ska gå tillväga för att min avatar här till vänster ska bli skarp? Har sparat den i 80x80 och i en mängd olika format, men resultatet blir ändå en besvikelse!

Den verkar vara 79x79 tycker jag?

Ursprungligen av Björnström:

Den verkar vara 79x79 tycker jag?

Tycker jag också...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-11-17 10:21

Förhandsvisning påstår i alla fall att den är 80x80. :/ Fast du har ju helt rätt; den verkar krympt när jag laddade upp den!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-11-17 10:29

Hm vad konstigt, för originalen är 80x80, men det verkar som att de krymper när jag lägger upp dem.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-11-17 10:35

Skarpare än sådär verkar det inte bli. Istället för att beskära bilden precis vid 80x80 gick jag upp ett snäpp, och då verkar det som att det blev lite bättre (men fortfarande suddigt). Bäst resultat verkar det också bli om jag sparar bilden i gif.

Svår bild också, tyckte länge att den föreställde en flygande mus i en rosa vindtunnel med vita rökslingor
Var kanske lite tydligare med hårdare beskäring.

Ursprungligen av kitesurf:

Svår bild också, tyckte länge att den föreställde en flygande mus i en rosa vindtunnel med vita rökslingor
Var kanske lite tydligare med hårdare beskäring.

Hur kan du se så illa? Flygande hamster är det ju!

Ah, det är någon som tittar ut ur Lady Gagas Bacon-klänning ju..
Men den kommer också bli skarpare om man drar till den lite. Som bilden är nu är den rejält flack, med rödstick.

eller lite lättare

Original

Vet inte riktigt varför det dyker upp en "Bifogade bilder" när jag länkar avataren. Borde vara mina attachade filer, men min "originalbild" blev lite mörkare pga. RGB-konvertering fram och tillbaka, tror jag.

Senast redigerat 2010-11-17 22:02
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-11-17 20:08

Japp originalet ligger närmre den i mitten än den som syns på sidan (mycket möjligt dock att det är lite rödstick i den). Men det vore ju konstigt, om det bara är jag som varit med om att bilden försämras kraftigt när man laddar upp den som avatar.

Mitt original finns på länken nedan. Kanske bara är min skärm som spelar mig ett spratt, och får mig att tro att bilden är tillräckligt bra redigerad.

Det är faktiskt jag som tittar ut ur en ICA-påse.

Monster | Flickr - Photo Sharing!

Konsum!

Nej förresten, hemkööööp!

En gay Paul Smith med en hamster...

LCR

1
Bevaka tråden