Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program som visar filers exakta storlekar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ingen som vet av något filhanteringsprogram för Mac, som visar filers exakta storlek direkt?

Tacksam för er hjälp!

What Size, kanske.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-17 11:07

Varför inte använda Finder…!?

Markera filen & välj Visa info i menyn Arkiv

- Torkel

Haha.. Typiskt!

Nej jag vill ha filstorleken bakom varje fil i en hel mapp. Kommer ingalunda sluta använda finder för den skull, men...
Ah.. orkar helt enkelt inte trycka "visa info" på varenda fil.

Postade inlägget för att jag alltid får samma motfråga, "klarar du dig inte med Finder" osv. Och svaret blir ju NIX, därav inlägget ju.

Men nu har jag ju fått ett förslag "What Size" och tackar för den, men kul om det trillar in lite alternativ.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-17 13:49

I Finder syns ju storleken på "filerna" men inte på "foldrarna". Därför köpte jag WhatSize. Bra program!

Ursprungligen av peanjo:

I Finder syns ju storleken på "filerna" men inte på "foldrarna". Därför köpte jag WhatSize. Bra program!

Ja, What Size ser bra ut.
Men "Finder" visar ju 4k byte på nästan alla små filer, vilket inte fungerar för mitt projekt.

Ska ta mig en titt på What Size,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-17 14:12

Kolla annars omnigroups eminenta "omnidisk sweeper" som visar storlek på alla mappar alla filer, och sorterar dom i storleksordning - om man har liten (t.ex SSD) disk, man kan även radera inifrån programmet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-17 14:27

ls -l din-mapp/
... i terminalen. Gör ett script om du inte gillar terminalen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-17 14:29

Eller så kör du terminalen:

ls -l

- Torkel

1
Bevaka tråden