Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod nano som armbandsur - nästa stora trend?

Tråden skapades och har fått 82 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sedan Steve Jobs presentation av nya iPod nano är det fler än jag som har sett potentialen som armbandsur. Jo det är lite geeky men det är rätt kul också. Griffin är en av många som tagit fram ett passande fodral att spänna fast runt armen.

Griffin Slap heter produkten som börjar levereras runt jul såvitt ryktena stämmer. Jag har sett flera andra tillverkare av liknande produkter så snart springer nog varannan tonåring runt med en nanoklocka.

Vad tror du - blir det här en hit 2011?

Jag skulle aldrig gå omkring med en iPod som en klocka, någon måtta för det vara

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-11-17 09:54

vekar sjukt jobbigt att har hörlurssladden hängandes från handleden...

Ursprungligen av speer:

vekar sjukt jobbigt att har hörlurssladden hängandes från handleden...

Har tänkt på det med. För den har inte Bluetooth va? Då förstår jag inte alls meningen med det hela.

Ursprungligen av speer:

vekar sjukt jobbigt att har hörlurssladden hängandes från handleden...

Vem har sagt något om att man ska ha den inkopplad? Nu snackar vi Nano som klocka - endast. Eller?

Ursprungligen av Björnström:

Vem har sagt något om att man ska ha den inkopplad? Nu snackar vi Nano som klocka - endast. Eller?

Ja, men eller hur. Hur tänkte han där. Jag menar - en iPod ska man ju inte ha för att spela musik på

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-17 10:52

Det är väl inget problem med hörlurssladden? Den drar man ju direkt innanför tröjärmen.

Ursprungligen av zinned:

Det är väl inget problem med hörlurssladden? Den drar man ju direkt innanför tröjärmen.

Fungerar ju faktiskt, men med t-shirt blir det tråkigare tyvärr.

Ursprungligen av Scarecrow:

Fungerar ju faktiskt, men med t-shirt blir det tråkigare tyvärr.

Lugn, det kommer en speciell tröja man ska ha när man har nanon som klocka

Ursprungligen av macwitty:

Lugn, det kommer en speciell tröja man ska ha när man har nanon som klocka

T-shirtärm på ena armen och lång ärm på den andra?

Ursprungligen av macwitty:

Lugn, det kommer en speciell tröja man ska ha när man har nanon som klocka

långärmad t-shirt är lösningen:cool:

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-11-17 15:33
Ursprungligen av Scarecrow:

Fungerar ju faktiskt, men med t-shirt blir det tråkigare tyvärr.

Lite gaffatejp löser det mesta...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-17 16:09
Ursprungligen av Scarecrow:

Fungerar ju faktiskt, men med t-shirt blir det tråkigare tyvärr.

Det finns väl ingen Apple-user som använder t-shirt? Vi är ju oerhört välklädda

Ursprungligen av Scarecrow:

Fungerar ju faktiskt, men med t-shirt blir det tråkigare tyvärr.

Vadå? Har inte ni alltid svarta polotröjor?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-11-17 15:10

Är inte Sonyericssons Live view lite mer ändamålsenlig även om den kopplas till en androidtelefon. Skulle gärna se en liknande pryl till min iPhone eller att iPod nano fungerar som Live view mot iphone.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-17 15:37
Ursprungligen av Björnström:

så snart springer nog varannan tonåring runt med en nanoklocka.

Min personliga, anekdotiska erfarenhet är att Apple inte är särskilt heta bland tonåringar, det är mest 20+ som dreglar efter deras produkter.

Vääääänta här ett tag nu.. har man inte klockan på vänster handled.. då är ju Minitelen åt fel håll?

så då sticker själva kontakten ut innan den går in under tröjan.. Men om man bara ska ha det som en klocka, visst.. bara att jag kan tänka mig snyggare klockor för 1600kr

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-11-17 17:58

Man kan ju dock vända skärmen 360°.

Ursprungligen av Adzam 1:

Man kan ju dock vända skärmen 360°.

Aha..visste om man kunde göra det med en nano
men blir inte 360 grader tillbaks till startläget?

Lär sig saker varenda dag..hoppas hållaren har hål på båda sidorna då

Nanon ska man inte ha till att lyssna på musik med, läste en recension i senaste MacWorld, inte ett ord nämndes om lysningsintryck, bara snack om skärmen och klockfunktionen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-11-17 19:05

Haha segt av mig! Klart att den går tillbaka till ursprungsläget om man snurrar 360 grader. Det jag ville poängtera var att man kan vrida skärmen fyra gånger a la 90 grader.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-17 20:09

Jag köper armbandet direkt när det finns något snyggt. Klart man ska ha en iPod-klocka! Annars är man inget riktigt apple-fan. Mitt enda problem är att man inte kan ställa in så att den inte går i energispar. Säg att jag har fel!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-11-17 20:42

Får jag pengar över när en iPad har inköpts så blir nog detta ett köp. Vill gärna ha men den är lite dyr när man redan har iPod Shuffle, iPhone 3Gs och måste uppdatera sig genom att skaffa nästa som kommer efter iPhone 4 så känns den överflödig även om jag gärna vill ha.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-17 21:06

Är det inte typ två dagars batteritid som klocka? Palla ladda armbandsuret varannan dag. Nä, det går bort.

Ursprungligen av -David-:

Är det inte typ två dagars batteritid som klocka? Palla ladda armbandsuret varannan dag. Nä, det går bort.

Såg en undersökning från ett armband-företag att klockan håller i en vecka ungefär om man kör enbart klockläge.

Själv tycker jag att den här modellen verkar intressant: Wanted: The Best Way to Make iPod Nano Into a Wristwatch | Co.Design

Ursprungligen av Kermit:

Själv tycker jag att den här modellen verkar intressant: Wanted: The Best Way to Make iPod Nano Into a Wristwatch | Co.Design

Riktigt snygga!

Dom här var ju snygga:
TikTok+LunaTik Multi-Touch Watch Kits by Scott Wilson — Kickstarter

Ursprungligen av Björnström:

Riktigt snyggt!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-11-18 11:13

Får sälla mig till skaran som finner dessa snygga.

Bevaka tråden