Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.6.4 binda om F4 till Exposé från Dashboard funkar inte

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-11-09 20:57

Ja, som topic. F4 är som standard bundet till Dashboard, en funktion jag ALDRIG använder. Jag vill binda om den till Exposés funktion att visa fönstrena för markerad applikation (vilket inte har en keybind för tillfället). Problemet är bara, DET FUNKAR INTE. Hur mycket jag än försöker så är F4 fortfarande bunden till dashboard. Även till F12, men F12 går att binda om.

Är det någon som varit med om samma problem? Hur fan löser jag det här? Sjukt frustrerande.

I Exposés inställningar väljer du vilken tangent som ska aktivera Exposé. Jag förstår inte hur du skulle kunna ställa in två olika tangenter där, som ska göra samma sak.

Ursprungligen av Davey:

...Hur mycket jag än försöker...

Berätta gärna vad du har försökt med, så slipper du få samma tips igen...

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-11-10 04:29

Dashboard är inställd till inget. "Programmets fönster" är inställd till F4. Jag har ändrat inställningarna i System Preferences -> Keyboard.

"Dashboard" är inställd till "Inget"
"F4" är inställd till "Markerat programs fönster".

F12 gör (Faktiskt!) inget
F4 öppnar Dashboard.

Finns det fler ställen jag kan säga att F4 ska köra exposé på markerat programs fönster? Jag hade förutsatt att det skulle räcka att ändra på ett sätt, i keyboard shortcuts som det funkade i 10.5, men jag verkar ha fel?

jag tror det är i detta fönster du ska vara o pilla men det är lite knökigt att få till det, har inte lyckats mer än att lägga Dashboard på F6 i nedanstående bild men det ligger fortfarande kvar på F4 trots att det står något annat :

Själv har jag problem med att få fram Spaces-översikten. Det funkade häromdagen men nu vill det inte...

Det verkar som om man får ranta runt mellan inställningarna och slå på och av olika alternativ tills man får en lösning som funkar. Det är lite som att spela schack och göra rokad hela tiden...

Jag har iaf hittat en lösning på mitt problem genom att lägga Spaces översikten på F13 som råkar vara en tangent som i-n-t-e har någon förinställd funktion. Vad gäller det du vill göra så måste du nog kryssa i den tomma rutan i fönstret nedan för att förvandla alla funktionstangenter till rena funktionstangenter utan underliggande funktioner...

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-11-16 01:02

Jag testade det där med att binda om F12 till Dashboard, men då får jag den bara på två knappar. Jag kan inte binda om någon av dom där. Testade med F3 också men den vägrade där också. Det går om jag gör som du skrev och bockar i den där rutan (eller rättare sagt, håller ner FN-tangenten först) men det är ju inte det jag är ute efter. Jag vill kunna höja volymen OCH få fram applikationsfönstrena utan att behöva krångla.

Hoppas dom fixar det här snart. Jävligt konstigt också att funktionen visa applikationens fönster inte har någon keybind som standard!

  • Medlem
  • 2010-11-16 07:06

F1-F12 är väl hårdkodade till sina funktioner om man inte kryssar i checkboxen Cogito tipsar om.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-11-16 22:26
Ursprungligen av Baron:

F1-F12 är väl hårdkodade till sina funktioner om man inte kryssar i checkboxen Cogito tipsar om.

Verkar som det ja. Ska se om man kan binda funktioner som volym upp osv, för då är det ju faktiskt bara att kryssa i den där rutan och binda om ALLT manuellt. Kommer en edit om en stund när jag testat!

EDIT: Det funkar inte, men jag hittade en lösning!
http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=86757

Senast redigerat 2010-11-16 22:50
1
Bevaka tråden