Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Server 10.6.5 uppdateringen pajade delade mappar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

La in 10.6.5 uppdateringen på servern tidigare i kväll, allt rullade på som det ska, men efter omstarten kan inte klienterna logga in på serverns utdelade mappar. Funkade fint fint innan..

Har testat att ta bort alla shares, gjort nya användare, låtit gäst logga in, inget funkar.

Kan nå admin-kontots mappar med "root" inloggning men inget annat..

Finns det någon idé eller är det en gigantisk bugg i 10.6.5?

Jag har sett på flera system att detta kan inträffa. Lösningen verkar, för en del i alla fall, att stoppa och sedan starta afp igen - för en del måste detta göras i Server Preferences och inte i Server Admin.

Ursprungligen av Mikael Svensson:

Jag har sett på flera system att detta kan inträffa. Lösningen verkar, för en del i alla fall, att stoppa och sedan starta afp igen - för en del måste detta göras i Server Preferences och inte i Server Admin.

Precis, det stämde.. Stängde av AFP och testade SMB-inloggningen och det funkade, slog på AFP igen och den tickade igång utan några problem..

Tack..

apple-drar-tillbaka-uppdatering-till-sls-10-6-5/

Från MacPro

Citat:

15 November 2010
Apple drar tillbaka uppdatering till SLS 10.6.5

Letar du efter uppgraderingen till OS X Server 10.6.5? Det är du inte ensam om. Macpro-läsaren Stefan Laketa uppmärksammade mig via Twitter att uppdateringen visserligen ligger kvar här men där finns ingen fil att ladda ned. Tidigare fanns också uppdateringsinformation här men den sidan är nu försvunnen.

Kan det vara fler som fick samma strul, eller ännu värre?

Härligt - tur att man uppdaterade till SLS 10.6.5 direkt när den släpptes

Ursprungligen av Björnström:

Härligt - tur att man uppdaterade till SLS 10.6.5 direkt när den släpptes

Men vad är du egentligen säger, herr Björnström?!

Menar du otur eller menar du, tur att du inte uppdaterade?!

Senast redigerat 2010-11-15 21:39
Ursprungligen av The Real Viking:

Men vad är du egentligen säger, herr Björnström?!

Menar du otur eller menar du, tur att du inte uppdaterade?!

Jag menade att jag för första gången på mycket länge valde att uppdatera servern direkt när uppdateringen släpptes. Och självklart installerade jag en uppdatering som pajade inloggningen för våra mobila konton så att uppdateringen drogs in och släpptes på nytt...

Nästa gång väntar jag länge (som vanligt).

1
Bevaka tråden