Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beatles finns nu på iTunes Store - dagens antiklimax?

Tråden skapades och har fått 200 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple har precis uppdaterat sin hemsida med dagens Antiklimax. Beatles finns nu på iTunes Store - knappast värdigt titeln "En dag du aldrig kommer glömma".

http://www.apple.com/the-beatles/

Läs vad medlemmarna tycker:
http://www.99.se/notiser/282257-apple-com-tomorrow-just-another-day-youll-never-forget.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-16 16:04

Antiklimax är bara förnamnet. Jag tycker det är lite synd eller pinsamt Apple gör en grej av detta.

Haha, Jobs måste slagit i huvudet rejält.
- TV-ads
- The Beatles Through the years
- Live 1964

Altså jag trodde att det här var ett band vars skivor man kunnat köpa och rippa in på sin hårddisk sen länge. Jag måste ha missat något som Jobs ser som fantastiskt!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-11-16 16:06

Haha, pinsamt. Blev GRYMT besviken!

  • Oregistrerad
  • 2010-11-16 16:07

För Steve är det här nog viktigare än Apples födelse - Det är nog bara en spegel av Steve personligen. Vi får nog leva med det tror jag.

Dock är det rätt intressant att apple.com anser att det i morgon händer något spännande.. (igen)

  • Medlem
  • 2010-11-16 16:08

Grattis Apple! Ni är bara 45 år försenade, nästan som Aftonbladet med sina nyheter alltså. WTF?
Visst kommer jag aldrig att glömma denna dag, däremot kommer jag minnas den som den dagen då jag hatade Apple för första gången!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-17 08:09
Ursprungligen av Dalle:

Grattis Apple! Ni är bara 45 år försenade, nästan som Aftonbladet med sina nyheter alltså. WTF?
Visst kommer jag aldrig att glömma denna dag, däremot kommer jag minnas den som den dagen då jag hatade Apple för första gången!

Jasså?

Var på nätet har du kunnat köpa Beatles i digital form i 45 år?

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-11-16 16:09

"A day you never forget", vore kul om man kommer ihåg dagen för att det hände något riktigt riktigt stort istället för att komma ihåg dagen som något riktigt riktigt stort antiklimax.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-11-16 16:09

Rent ut sagt: Värdelöst. (inte Beatles då, men jag har redan alla album med dom digitalt).

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-11-16 16:10

Ja. Det var riktigt trist.

Vi måste ändå respektera att det är ett av de största banden någonsin som hitintills saknats på iTunes. Så det är klart att det är stort för Apple.

Hur skulle de ha förhandsannonserat en sådan här händelse utan att vi gjorde det till en hönsgård av en fjäder.

Vore det en större sak skulle det blivit ett särskilt event eller sparats till one more thing.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-11-16 16:12
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Hur skulle de ha förhandsannonserat en sådan här händelse utan att vi gjorde det till en hönsgård av en fjäder.

Att kanske inte ta med "A day that you'll never forget"?

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-11-16 16:11

Jag ser det så här:

Apple har varit grymma på att skapa hype kring i princip all de gör och de levererar ofta. Även om det bara är tre meningar de placerat på sin hemsida och att det är den stora massan som sedan skapar hypen så vet Apple det mycket väl. Jag kan tycka att det är otroligt klantigt att göra så här med sitt varumärke, tror många uppfattade det som ett stort antiklimax, däribland jag själv. Eller så är det en medveten strategi för att mildra den annars så överdrivna hype som de har byggt upp. Detta för att faktiskt avdramatisera deras handlingar och bryta det mönstret som får alla att tro att Jesus ska uppstå, varje gång de kallar till event.

Hur som helst, jag är besviken iaf.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-11-16 16:14

Hjärnsläpp hos Apple?

Trodde verkligen inte att Beatles släpp på iTMS skulle vara dagens stora nyhet.
Ett bandsläpp är väl inget att haussa upp på detta sätt? Otroligt pinsamt. Irriterande! Ibland förstår jag mig verkligen inte på Apple.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-11-16 16:11

Det hade väl räckt med att dom la in låtarna i affären, varför måste det annonseras ut överhuvudtaget?

Altså det här visar ju ganska tydligt att Apple ÄR Jobs. Han har förmodligen jobbat hårt som SATAN för att den här dealen ska bli av och nu har den ÄNTLIGEN blivit av. Förmodligen ses det som jävligt stort av folk inom musik/nöjes-branchen, framförallt de som distribuerar digitalt.

Problemet med det hela är att vi "vanliga människor" som bara konsumerar produkter skiter fullständigt i hur svårt det varit att få till dealen och hur hårt folk jobbat med det. För oss är det en "intet"-nyhet, men för Jobs som har ett känt storhetsvansinne är det här förmodligen lika stort som när Itunes-store sjösattes för första gången.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-16 16:57
Ursprungligen av PeeMaN:

Altså det här visar ju ganska tydligt att Apple ÄR Jobs. Han har förmodligen jobbat hårt som SATAN för att den här dealen ska bli av och nu har den ÄNTLIGEN blivit av. Förmodligen ses det som jävligt stort av folk inom musik/nöjes-branchen, framförallt de som distribuerar digitalt..

Håller med, precis som jag skrev en bit upp http://www.99.se/1947283-post5.html

bra analys!

Ursprungligen av PeeMaN:

Altså det här visar ju ganska tydligt att Apple ÄR Jobs. Han har förmodligen jobbat hårt som SATAN för att den här dealen ska bli av och nu har den ÄNTLIGEN blivit av. Förmodligen ses det som jävligt stort av folk inom musik/nöjes-branchen, framförallt de som distribuerar digitalt.

Problemet med det hela är att vi "vanliga människor" som bara konsumerar produkter skiter fullständigt i hur svårt det varit att få till dealen och hur hårt folk jobbat med det. För oss är det en "intet"-nyhet, men för Jobs som har ett känt storhetsvansinne är det här förmodligen lika stort som när Itunes-store sjösattes för första gången.

Här visas baksidan med all hype apple alltid skapar, när dom inte kan leverera något utöver det vanliga. Men däremot är det väl rätt stort att Beatles finns till salu digitalt? För dom har väl vägrat all sådan försäljning?

Som jag skrev i morse:
- Inget media event
- Ingen keynote
- 7 på morgonen California-tid

Allt pekade på att det inte var någon jättegrej som skulle presenteras. Stora nyheter för en amerikansk publik görs helt enkelt inte vid denna tid. Antingen gör man det innan börsen öppnar i New York (eller när den har stängt) eller så gör man det när hela USA har vaknat. Inte mittemellan.

Kan dock säga att dom har uppdaterat iTunes med.

Nyheter i iTunes 10.1

• Med AirPlay kan du ögonblickligen strömma videor trådlöst från iTunes till nya Apple TV.

• Synkronisera iPhone, iPad och iPod touch som kör iOS 4.2.

• Innehåller flera viktiga förbättringar i stabilitet och prestanda.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-11-16 16:16
Ursprungligen av AcidRage:

Kan dock säga att dom har uppdaterat iTunes med.

Nyheter i iTunes 10.1

• Med AirPlay kan du ögonblickligen strömma videor trådlöst från iTunes till nya Apple TV.

• Synkronisera iPhone, iPad och iPod touch som kör iOS 4.2.

• Innehåller flera viktiga förbättringar i stabilitet och prestanda.

Öh? Ja detta gjordes i förra veckan, varför dra upp det igen?

Ursprungligen av x-per:

Öh? Ja detta gjordes i förra veckan, varför dra upp det igen?

Ok, Sorry missat det.

Har inte kollat uppdateringar på ett par dagar.

Iofs har Apple rätt! Jag kommer aldrig glömma detta Antiklimax

  • Medlem
  • 2010-11-16 16:17
Ursprungligen av Björnström:

Iofs har Apple rätt! Jag kommer aldrig glömma detta Antiklimax

+93 på den. WTF?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-16 17:59
Ursprungligen av Björnström:

Iofs har Apple rätt! Jag kommer aldrig glömma detta Antiklimax

Haha, precis!

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-11-16 16:15

Dessutom: 12 kr styck för enstaka låtar. Snåljåpar!

Det är en viktigare dag för Apple än för oss, eftersom Apple (records) och Apple (computer) har bråkat om namnet i decennier.

Men detta borde nog ha stannat på intranätet i Cupertino.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-11-16 16:16

I varje fall är dokumentärerna som Apple lagt upp hjärtskärande bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-16 16:20

Klassiskt västgötaklimax.

Bevaka tråden