Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite frågor om T610

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2003-06-03 14:49

Hallo! Kollade igenom diskussionerna om T610 men hittade inte svaren på mina frågor. Kanske är det nån av er teknikess som sitter inne på svaren. Here we go...

1. Hur bär jag mig åt för att få över mina bilder jag tagit med telefonen till macen? Har en G4/OS9.2 som jag gissar att jag måste utrusta med nåt BT-tillbehör och sätta i USB-porten på tangentbordet? Hur funkar det? Kostnad?

2. Hur bär jag mig åt för att flytta över bilder till min PALM 505. Har försökt skicka över jpg-bilderna via ir. De får kontakt men sedan får jag ett error meddelande som säger "data recieved in unknown format". Fast jag tror att jag har jpg-bilder ligger i Palmen redan. Eller tar den bara gif-bilder?

3. Vad kostar det att wap-ansluta mobilen? Vad kan man göra för kul då? Det finns ju en del menyer för det i telefonen.

4. Kan man synka mobilens adressbok med G4:an och Palmen under OS 9.2 eller måste jag byta till OSX och vänta tills det funkar med iSync?

Kanske har någon nåt roligt tips till en nykär T610-användare?:)

  • Medlem
  • London
  • 2003-06-03 16:47

4. Om du inte absolut måste köra 9.2 så föreslår jag att du byter upp dig till OS X, kanske i slutet av juni när OS 10.3 har kommit. Du får då coola applikationer som iSync, iCal och Adressboken. Med dessa kan du synkronisera din T610 via bluetooth, du kan köpa en USB-adapter på Dustin för tre hundra plus moms. Kombinera det med Salling Clicker så har du en skithäftig fjärrkontroll till din dator.
Finns även en gratisvariant som heter Romeo, men det är inte lika snyggt eller användarvänligt (min åsikt).

Sök efter Salling här på 99mac så får du ett antal träffar där det programmet diskuteras.

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2003-06-03 17:28

Tack för tipsen. Tyvärr blir jag kvar i OS9.2 ett tag till. Jag kör Logic och har inte uppgraderat än.

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2003-06-03 18:18

Börjar förstå att jag ej kan köra BT på OS9.2. Men finns det nåt sätt att få över bilderna till Palmen? Varför funkar det inte med ir?
Suck!

1
Bevaka tråden