Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina mail försvinner från MacBook Pro!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidköping
  • 2010-11-15 19:37

Har en router hemma till den en stationär HP med Outlook.
Om jag får mail och öppnar dem först i Mac ser jag dem som vanligt!
Om jag sedan öppnar dem i HPn så försvinner de från Mac:en. Likaså om jag öppnar dem först i HPn så ser jag dem inte i Mac:en.:'(

Någon som kan hjälpa mig?

Mats

Flyttade tråden till korrekt underforum. Allt om Mac är för trådar som är Macrelaterade men som inte hör hemma någon annanstans.

/Mod

Antagligen har du din PC inställd på att använda POP3 och Macen IMAP. Ändra båda till IMAP.

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2010-11-15 20:28

stöder Telia IMAP på Outlook?

jag har problem med mail funktion och har tids idag skrivit ett inlägg som av moderator flyttades rätt.

POP innebär att mailen hämtas till datorn och raderas från servern.
Om du istället använder IMAP så finns mailen kvar på servern och du kan se dom från båda datorer...

Ja, det fungerar att köra IMAP med Telia i Outlook. Vet dock inte exakt var man kan läsa om det på Telias hemsida, men du kan ju titta runt lite där.

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2010-11-16 18:20

Mina tidigare svar på denna länk är borta men det beror nog på att jag 'klantat' mig och tryckt på 'nytt inlägg' när jag svarat. Presenilitet är inte att leka med...
Nu är det löst med IMAP och Telia betalsupport, men det var det värt, de visste vad de talade om!
Man bugar och tackar!

1
Bevaka tråden