Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rensa FCP-filer

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2010-11-14 20:49

Har lite problem här.

Sitter mitt i ett projekt och hårddiskutrymmet börjar tryta. Mitt första jobb i HD och 1 TB rök fortare än jag trodde

Har sett att det ligger mycket saker i FPCs schratch-mapp, vågar man gå in och röja där?

Testade att greja med Media managern, men eftersom jag bara har 14 gig kvar (detta var nog diskstorleken på den första "riktiga" datorredigerare jag satt med, 98.. gud vad stor den hårddisken var då ) på hårddisken säger den till mig att göra en abort.

Någon som pysslat lite med detta och kan ge tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-15 08:48

Om du har projektet organiserat så ska det inte vara några problem. Scratchen ska vara organiserad efter projekt så dumpar du ett äldre projekt så ska det inte vara några probbs. Har du där emot loggat alllt i "untilted" utan några tydliga fil/ mappnamn.... Då får du nog gå och inhandla en extern hårddisk och "köra" en media manager.

Börja med att dumpa render scratchen, det går alltid att rendera om sitt material!

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-11-15 09:02

Japp, efter lite mer läsning dumpade jag renderingarna, det frigjorde en hel del plats.

Tack för svar.

1
Bevaka tråden