Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med Port Farwarding BBB önskas

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-11-13 14:36

Hejs.

Sitter och försöker klura ut hur man kommer in i en Inteno X5671A tillhörande BBB. BBB har självklart bara support på PC! Tanten på supporten tyckte att jag kunde skaffa en PC så att jag kunde använda deras program för att konfigurera routern, smart.
Vill öppna ett antal portar för bl.a MobileMe. Men hur får jag reda på den lokala IP-adressen till routern? Kikade i Systeminställningar -> Nätverk och hittade ett nummer. Men jag fick för mig att det borde börja på 192.xx eftersom det är en router? I Systeminställningar syntes en router som började på 85.xx.

Är det någon som har mixtrat med detta modem tidigare? Supporten tyckte att jag skulle ringa Bredbandsexperten som kostade 19,70 per minut. Bra support, NOT!

Edit: Om jag följer adressen som sägs gå till modemet/routern så säger Firefox att "denna sida kan inte visas".

Senast redigerat 2010-11-13 14:57

Enligt deras manual ska 192.168.1.1 leda till routern. Jag antar att du testat det?

Vad tilldelas du för lokalt IP?

http://www.netmedia.fi/pdf/Inteno_Manual_X5671_Eng_PA1.pdf

Bredbandsbolagets modem har ingen inbyggd router eller i alla fall inte aktiverad, i alla fall mitt modem, som dock är av annan typ. Utan så vitt jag förstår får man 5 ip-adresser från de. Adressen som börjar på 85. är en publik adress.

  • Medlem
  • 2010-11-13 17:04

Vid ytterligare ett samtal med BBB så framkommer det att modemet endast är inställd som att agera switch. Vilket förklarart varför jag fick en intern IP som började på 85.xx. Den har alltså ingen riktig routerfunktion.

Ursprungligen av Dalle:

Vid ytterligare ett samtal med BBB så framkommer det att modemet endast är inställd som att agera switch. Vilket förklarart varför jag fick en intern IP som började på 85.xx. Den har alltså ingen riktig routerfunktion.

Det blir inget lokalt (internt) IP då utan det är ditt IP ut mot internet. Du får inget lokalt nätverk alltså.

1
Bevaka tråden