Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på bra racingsimulator?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-11-08 14:47

Hej!

jag har länge letat efter en riktigt bra bil simulator, jag skulle vilja ha ett spel där man kan köra runt i en värld med bilar och poliser. men jag vill också ha ett spel som har många olika bilar och biltyper att välja mellan, men detta är nästan viktigast, det ska vara en bra körkänsla! som i spelet "racer" som finns här. men racer har inte uppdaterats till mac p många år och är därför väldigt kass!
visst need for speed most wanted finns till mac men är ej så bra och har ingen direkt kör känlsa, det finns heler väldigt få bilar! man kan ju inte ens köra runt i en långtradare!
är det någon som vet avd jag menar?

colin mcrae, dålig grafik, ingen körkänsla, okej ljud, men dyrt.
racer, dålig grafik, okej ljud, varierande standard på hur bra bilarna är gjorda, men väldigt bra körkänsla och många bilar/banor.
need for speed most wanted, finns ingen officiell version till mac, den inoficiella är dåligt kodad så om man kör på max grafik så laggar det på en gen 2 mac pro, 5 gb ram!!!

någon som känner till fler spel??

Mvh Alvar

Redline | Ambrosia Software, Inc.

Inte så krävande utan går till och med att köra på en iBook G4. Dvs grafiken är väl inte PS3-klass men helt ok för mina och barnens enkla racingbehov!

Går att spela med flera mer eller mindre realistiska lägen. Allt från "hyper-arkad" till äkta "verklighetstroget" läge där man faktiskt inte kan fortsätta köra om man krockar för mycket!

Gratis att prova, annars 25USD.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-09 08:35

nope, det finns inte. Det enda är Most Wanted, skitspel (på pc med)

Varken TDU2 (Släpps i Jan, kommer bli grymt) eller Need For Speed - Hot Pursuit (släpps om en vecka, demo finns för konsol) verkas släppas till mac.

EA's "Every major game will be released for mac" var mest skitsnack (Eller så levde cider inte upp till förväntningarna)

Lite OT

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-11-09 19:33

Finns bara en, nämligen...:cool:

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-11-09 19:39

Finns motsatsen till Carmageddon också, inga bovar men bra körkänsla:
Apple - Downloads - Demos & Updates - ToCA Race Driver 3

(om det nu inte var denna du menade med "Racer")

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-11-11 17:18

racer.nl menar jag med racer.. har kommit på med denna diskussionen är att macworld är mkt bättre! you fail!

Ursprungligen av mrnr1:

har kommit på med denna diskussionen är att macworld är mkt bättre! you fail!

Du kommer att bli en respekterad och omtyckt medlem här...

LCR

  • Oregistrerad
  • 2010-11-11 20:28

Du kanske kan prata med SimBin | Award winning game development dom gör riktiga simulatorer.

Vad menar du med macworld? Vad har det med saken o göra?

Fan alltså...

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-11-16 12:13

var kan jag hitta carmageddon? har aldrig spelat det, men alltid velat! ...

1
Bevaka tråden