Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac uppdatering framskjuten till nästa vecka!

Tråden skapades och har fått 94 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Under helgen 19-22:a November kommer vi uppdatera 99mac och sajten kommer tidvis inte gå att nå.

Vi har ännu inte bestämt omfattning av driftstoppet men jag skulle utgå ifrån att sajten är nere från Fredag lunch till Måndag lunch och sen bli positivt förvånad.

Uppdateringen är resultatet av många veckors arbete av Arvid och Adrian som båda jobbar heltid med förändringar i utseendet och ny funktionalitet. Vi kommer i första hand rulla ut en uppdatering av utseendet & forumupplägget och därefter bygga på med funktionalitet med veckovisa uppdateringar under ett par månader framöver istället för att smacka på allt på en gång.

Uppdateringen framskjuten till tidigast tisdag 22/11!

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-11-11 10:19

Gött!

Bra jobbat! En eloge till Björnström, Arvid och Adrian B!

Ursprungligen av Capeman:

Bra jobbat! En eloge till Björnström, Arvid och Adrian B!

Haha - det är väl lite väl tidigt? Har en känsla av att tongångarna kommer vara annorlunda på måndagen efter uppdateringen (ingen gillar förändring!)

Ursprungligen av Björnström:

Haha - det är väl lite väl tidigt? Har en känsla av att tongångarna kommer vara annorlunda på måndagen efter uppdateringen (ingen gillar förändring!)

Nejdå - ni har ju redan lagt ner en massa jobb, och även om det skulle bli buggigt på måndag så har ni ju haft de bästa intentioner. Klart ni ska ha en eloge nu, och eventuellt en till på måndag.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-11 12:40
Ursprungligen av Björnström:

Haha - det är väl lite väl tidigt? Har en känsla av att tongångarna kommer vara annorlunda på måndagen efter uppdateringen (ingen gillar förändring!)

Jo då:) Det finns motsträvare varen man går, men det finns dom som uppskattar det med. Jag hör till dem som älskar nytt, förändring o få prova på. Go for it!

För övrigt grymt bra arbete av er alla o driva en sådan grymt bra sida!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-11-11 10:23

Låter toppen, gott jobbat av er alla!
99mac 10.7 ;D

Ska bli kul att se!

Tack för alla trevliga tillrop!

Det ska bli kul att lansera en 99mac version där Adrian varit med från start. Han brukar alltid vara lite "tveksam" till förändringar men nu är han ju insyltad i högsta grad så nu kommer han inte undan

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-11 14:22
Ursprungligen av Björnström:

Tack för alla trevliga tillrop!

Det ska bli kul att lansera en 99mac version där Adrian varit med från start. Han brukar alltid vara lite "tveksam" till förändringar men nu är han ju insyltad i högsta grad så nu kommer han inte undan

Sånt gillar vi Är dom emot det, få dom inblandade och medskyldiga! Perfekt ju

Spännande! Jag ser fram emot detta även om jag verkligen gillar 99mac precis som det är. Inget är perfekt, allt kan bli bättre!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-13 14:37

Ni gör verkligen ett superjobb här på 99.se.

Verkligen eloge till alla som är involverade i detta underbara forum.

Spännande! Även om det kommer att vara jobbigt att vara utan 99.se i tre dagar..

//Stefan

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-14 08:33

Det här känns spännande
Men även lite skrämmande
Ä, det är klart att det kommer att bli toppenbra

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-14 09:29

Va spännande med nya saker bara ni inte förändrar nått

Det är en förändringens tid vi lever i, så upp till bevis

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-11-14 09:59

Spännande! detta forum må vara det mest genuina forum jag har varit på. så mycket god vilja här. Väldigt lite "brus" på denna sida i jämförelse med andra sidor..

Ser fram emot förändringarna!

"Det blir ännu bättre i framtiden" är klart bättre än "Det var bättre förr" som inställning

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-14 10:03
Ursprungligen av krox:

Spännande! detta forum må vara det mest genuina forum jag har varit på. så mycket god vilja här.

Jag håller med dig, här på 99 är det verkligen "mycket god vilja"

Vi håller på att ändra lite på forumstrukturen så ni kommer se ett par forum byta namn, andra slås ihop och ytterligare några forum försvinna dom närmaste dagarna. Den stora smällen kommer på måndag

Äntligen får då iPad en egen knapp...

Eller hoppas jag på för mkt?

Björnström vet vad som gäller i serverrummet; friskt kopplat är hälften brunnet

Ursprungligen av Goflorp:

Äntligen får då iPad en egen knapp...
Eller hoppas jag på för mkt?

Vi gör som Steve Jobs "Back to Mac" vettu

Ursprungligen av Björnström:

Vi gör som Steve Jobs "Back to Mac" vettu

Trodde mer du skulle svara som Steve: "Just wait and see."

men alltså hallå!?!? ingen som verkningarna av detta.. inget 99.se på 4 (fyra) DAGAR!!!
alltså ska man bli tvungen att lämna datorn och *ryyys* träffa folk i verkligheten??

har då bara en fråga.. ett socialt liv? kan man ladda ner det någonstans??

men allvarligt.. ska bli kul att se vad ni hittar på för nåt kul med 99

Ursprungligen av Gusten68:

men alltså hallå!?!? ingen som verkningarna av detta.. inget 99.se på 4 (fyra) DAGAR!!!
alltså ska man bli tvungen att lämna datorn och *ryyys* träffa folk i verkligheten??

har då bara en fråga.. ett socialt liv? kan man ladda ner det någonstans??

men allvarligt.. ska bli kul att se vad ni hittar på för nåt kul med 99

Vi har tagit i från tårna vad gäller driftstoppet - målet är att det ska gå mycket snabbare. Men ibland strular allt och då är det bättre att ha tiden på sin sida...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-11-17 21:21
Ursprungligen av Gusten68:

men alltså hallå!?!? ingen som verkningarna av detta.. inget 99.se på 4 (fyra) DAGAR!!!
alltså ska man bli tvungen att lämna datorn och *ryyys* träffa folk i verkligheten??

GAH!
Var du tvungen att påminna mig?! ><

Ursprungligen av Gusten68:

har då bara en fråga.. ett socialt liv? kan man ladda ner det någonstans??

men allvarligt.. ska bli kul att se vad ni hittar på för nåt kul med 99

Ser också fram emot förnyelse, skall bli roligt

48 timmar kvar till det smäller!

Nu är det bara två dagar kvar till uppgraderingen börjar. För fem år sedan hade vi skrattat åt att börja planera ett par dagar innan vi körde en "panikhelg" då vi stressade igenom en uppdatering. Den här gången började vi planera i Juni för en November uppdatering. Vi har nog blivit gamla och erfarna

Det mesta går som det skall men vissa saker har tagit längre tid än planerat. Och ju närmare man kommer desto mer "dyker upp" från "ingenstans". En liten detalj som att göra backup på databasen och sen testa läsa in den igen bara för att se att säkerhetsrutinerna fungerar tar lååååång tid när databasen är stor.

1.9 miljoner inlägg tar jäääättelång tid att läsa in från backupen även om man har en fet ny Nehalem dual QuadCore Xeon server med massor av minne och RAID-system. Vi började imorse vid 10:30-tiden och den har kommit ungefär 75% nu när klockan är 21:30...

Vi har ännu inte spikat exakt tid för driftstoppet på fredag - återkommer imorgon när vi kommit lite närmare. Vårt projektsystem är nästan helt grönt så vi är nära

Det var allt från utvecklingsteamet denna Onsdag kväll. Kom hem nyss så det är dags att stänga locket och ladda inför 08:00 imorgon bitti!

Godnatt

Ursprungligen av Björnström:

48 timmar kvar till det smäller!

...
1.9 miljoner inlägg tar jäääättelång tid att läsa in från backupen ...

Jag står för en betydande del av dem... sorry

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-18 10:10
Ursprungligen av Goflorp:

Jag står för en betydande del av dem... sorry

Ja nu får du allt skärpa dig Är ju dumt o svara på frågor o så liksom - Vad skulle de då vara för forum

Senast redigerat 2010-11-18 12:48
  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-11-17 21:44

Fråga, kommer det finnas någon / några i nioniomac under tiden som man kan kolla status med, alt twitterflöde man kan följa för att hålla sig uppdaterad om hur det går?

Ursprungligen av Drakfot:

Fråga, kommer det finnas någon / några i nioniomac under tiden som man kan kolla status med, alt twitterflöde man kan följa för att hålla sig uppdaterad om hur det går?

Vi kommer uppdatera via vår Facebook grupp och nioniomac chatten kommer vara igång också.

Bevaka tråden