Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriet laddas långsamt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-10 23:44

Då batteriet i min MBP Unibody av första versionen har svullnat upp så jag inte kan använda det så har jag köpt ett nytt batteri. Jag köpte dock inte från Apple då jag tyckte det var för dyrt utan hittade ett nytt batteri på tradera (ej original) med utlovad bättre kapacitet än originalbatteriet. Saken är den att batteriet laddas upp väldigt långsamt jämfört med det gamla. Längst uppe i högra hörnet på skärmen så står det "laddar inte" och strömkontakten in i datorn lyser grön och inte gul som den brukade göra förut. Batteriet laddas som sagt ändå även om det tar tid. Kör man slut på batteriet helt så stänger dessutom datorn av sig i stället för att gå ner i viloläge vilket den har gjort innan. Något som vet vad detta kan bero på och om det finns någon lösning?

  • Medlem
  • 2010-11-11 00:25

Man får vad man betalar för...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-11-11 00:27
Ursprungligen av Dalle:

Man får vad man betalar för...

Jasså, varför håller Apples egna batterier så dåligt då?

Köper man pirat får man se till att dom är kompatibla ordentligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-11 09:36

Att man får vad man betalar för stämmer verkligen inte vad gäller Apples originalbatterier om man ser till hur många som har fått problem med att de svullnar upp. Ren skit är vad det är bara det att Apple vägrar erkänna det. Enligt coconutBattery får jag ut 6736 mAh med det här batteriet vilket är betydligt mer än jag fick med originalbatteriet även då det var nytt och det märks på batteritiden också. Den procentuella återstoden av batteriladdningen verkar stämma ganska bra för datorn stänger av sig vid ungefär 2% laddning. Borde man inte kunna ställa in någon stans att den ska gå ner i viloläge vid typ 5% och inte bara stänga av sig? Det kan ju inte vara särskilt bra för datorn om hårddisken håller på att skriva.

  • Medlem
  • 2010-11-11 11:42

Det där med att den dör istället för att gå i vila kanske kan försvinna med en kalibrering? Hur lång tid tar det att ladda batteriet? Hur mycket "större" är det jämfört med originalbatteriet? Det borde ju ta längre tid att ladda det rent logiskt, men jag antar att det tar alldeles för lång tid...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-11-11 15:03

Man köper inte batterier på Tradera... så är det bara. Jag köpte ett 3:e partsbatteri från

Apple Mac Parts and Repairs from VIS Ltd

So far so good.

Kalibrering fungerar inte för att fixa dåliga Apple-batterier. Jag skötte mina två originalabatterier exemplariskt, med kalibrering en gång i månaden, ändå dog de direkt efter 25-40 cykler, utan att gå i vila.

R e n t
S k r ä p

1
Bevaka tråden