Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FTP visar fel mappar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Längesen man var här

Nu är det så att jag har gjort en ftp server i Systeminställningar. Jag gjorde en mapp på skrivbordet och valde den i inställningarna. Men när jag ansluter till ftp:n så visar den alla mapparna.

Så, vad är lösningen på detta problem?

Nu spekulerar jag lite, men kan det bero på att du ansluter med ett administratörskonto?

Japp det är jag. Jag testade att skapa ett Standard Konto men det hjälpte inte.

Senast redigerat 2010-11-10 19:46

Någon som vet vad problemet kan vara?

Eller så installerar du en ordentlig FTP-server ifall det löser ditt problem? Jag har inte testat själv, men jag har hört gott om PureFTPd Manager.

Ursprungligen av Scarecrow:

Eller så installerar du en ordentlig FTP-server ifall det löser ditt problem? Jag har inte testat själv, men jag har hört gott om PureFTPd Manager.

Gjorde detta för enkelhetens skull. Men ska testa det.

Ursprungligen av studiox:

Du kan inte välja en mapp i inställningar för FTP.
En FTP Server ansluter ALLTID till din user, dvs du ser alla foldrarna som ligger under din användare.

Om du vill skapa ett FTP konto som ger access till andra mappar får du installera en annan filserver.

Det funkade innan jag ominstallerade Macen.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-11 12:57

Du kan inte välja en mapp i inställningar för FTP.
En FTP Server ansluter ALLTID till din user, dvs du ser alla foldrarna som ligger under din användare.

Om du vill skapa ett FTP konto som ger access till andra mappar får du installera en annan filserver.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-12 11:10

Det tror jag faktiskt inte.

Du vill alltså att någon annan ska få tillgång till en specifik mapp? För att lösa detta skapar du alltså en ny users (För du använder väl inte ditt eget konto?)

Hur berättar du för mac'en att det är just den användaren som ska komma åt en specifik mapp då?

Ursprungligen av studiox:

Det tror jag faktiskt inte.

Du vill alltså att någon annan ska få tillgång till en specifik mapp? För att lösa detta skapar du alltså en ny users (För du använder väl inte ditt eget konto?)

Hur berättar du för mac'en att det är just den användaren som ska komma åt en specifik mapp då?

Varför ska jag skapa en ny user?

Jag vill att alla ska kunna komma åt just den mappen.

1
Bevaka tråden