Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail, iCal, Adressboken ...vs... Entourage (Google Apps)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-26 16:40

Fördelar och nackdelar?

Vi har nu Google Apps, och det verkar funka ok, men det är lite smolk i bägaren.

Mail verkar inte kunna bifoga png eller jpg filer utan att på mottagarens sida lägga in dom i mailet, istället för som i Entourage, där man kan lägga dom som bifogade filer.

Efter ett terminalscript kan man få det att se rätt ut på vår sida - men inte på mottagarens sida.

iCal funkar bra tycker jag - och det är skönt med ombud - för att få se allas kalendrar enkelt.

Anledningen till varför jag helst låter bli entourage är ekonomiskt, främst genom att det kostar en massa licenspengar, typ 30.000+ för att köpa licenser till alla.

Vad är era erfarenheter, hur får man det att funka enkelt och smidigt.

Sen verkar det som det ibland är problem att skicka och ta emot större filer, finns det en begränsning i Gmail?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-10 15:44

bump, nån som har en aning?

Begränsningen i filstorlek är 25MB, vilket är mer än vad de flesta andra tillåter.

Ursprungligen av Tangen:

...Sen verkar det som det ibland är problem att skicka och ta emot större filer, finns det en begränsning i Gmail?

En av frågorna kan jag svara på i alla fall...

Max 25 MB per mail.

Maximum attachment size - Gmail Help

Edit:
irrelogical han före med några sekunder, men jag behåller mitt inlägg ändå, eftersom jag har en länk som "bevis".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-10 16:13

Vi har dock sett problem med mindre bilagor typ 8 MB, samt att det i många fall är någon form av fördröjning med när mailen kommer fram.

Skulle det hjälpa om vi byter till betalversionen av Google Apps?
Eller finns det något annat som kan strul (brandväggar eller annat hos oss)

Ursprungligen av Tangen:

Vi har dock sett problem med mindre bilagor typ 8 MB

Begränsningar i mottagarens mailserver/mailtjänst?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-10 16:43
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Begränsningar i mottagarens mailserver/mailtjänst?

Vi har skickat dom till andra apps konton, så det borde vara 25mb som gäller - vi håller på att kolla vad som händer om man kör entourage istället

1
Bevaka tråden