Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox laggar fett och Opera krashar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag älskar min MBP, men jag irriterar mig big time på att Firefox laggar konstant. Palettsnurran kommer upp när jag öppnar sidor, scrollar och tja mest hela tiden. Mycket irriterande,, och även när jag skriver detta kommer den upp. Det är senaste versionen och allt är uppdaterat som det ska.

Bytte till Opera för nån vecka sedan och där funkar det hur bra och snabbt som helst, men där är det nån jäkla bugg som gör att Opera krashar. Och det ganska ofta. Det händer "bara" när jag trycker på "back" knappen, vilket jag gör ganska ofta när jag surfar.

Visst jag har Safari också, men jag vet inte, jag tycker inte riktigt om den av någon anledning.

Jag har kollat så det inte är hårdvaruproblem, men processorn jobbar knappt och inte heller utnyttjas ramminnet nämnvärt.

Är det någon som har nåt tips om vad som kan göras eller är det bara att äta grus.

Tack på forehand
H

Har flyttat tråden till rätt forum. "Allt om Mac" är till för sådant som inte passar in i någon annan forumdel.

/Mod

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-11-10 13:17

Prova att inaktivera alla tillägg och rensa cachen. Laggar det fortfarande? Om inte, aktivera tilläggen ett och ett i den ordning du tycker dom är viktiga, jag gissar att det är ett tilläggsprogram som missköter sig.

Fungerar det ändå inte, backupa och radera allt vad Firefox heter, och installera om. Jag har själv kommit fram till att FF är snabbast på min iMac av alla Browsers jag testat, visst den samlar på sig lite minne efter ett tag, men är i alla fall bättre än Chrome på att släppa det igen.

Har samma problem m. FF fast inte lika illa! Ska testa att rensa add-ons och cache.

Testade att avinstallera Flash och det hjälpte något. Nu kan jag inte läsa en enda hemsida för alla är Flash-baserade så för mig är det bara att installera igen.

1
Bevaka tråden