Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tapatalk

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-07 16:56

Tänkte kolla om det finns några planer på att implementera Tapatalk till 99.se?

Nu vet jag iofs inte vilket forum som används här och om det stöds, men det vore riktigt nice om det gick att använda Tapatalk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-07 16:56

Ja, Tapatalk är alltså en forumläsare till iPhone som kräver plugin på forumet för att funka... sen är det riktigt nice att läsa forum på iPhonen.

Vi har tittat på Tapatalk och det verkar ju vara en vettig lösning. Problemet är att den kostar US$ 2.99 (ca 22kr) att köpa för användarna.

När 99.se går upp till vBulletin 4.0 (som är under beta nu) så ska det komma ett "mobile" skin för sajten som är iPhone-anpassat enligt ryktet och då kan vi ju erbjuda samma sak kostnadsfritt. Det är mitt mål just nu.

Ursprungligen av Björnström:

Vi har tittat på Tapatalk och det verkar ju vara en vettig lösning. Problemet är att den kostar US$ 2.99 (ca 22kr) att köpa för användarna.

När 99.se går upp till vBulletin 4.0 (som är under beta nu) så ska det komma ett "mobile" skin för sajten som är iPhone-anpassat enligt ryktet och då kan vi ju erbjuda samma sak kostnadsfritt. Det är mitt mål just nu.

6-7 månader senare, vad sker?

Eftersom tapatalk är gratis för er som host så förstår jag inte riktigt problemet.
Den mest efterfrågade funktionen på hela 99.se är att den även funkar smidigt med apples produkter.

Lack of focus?

Om jag inte minns fel så blev det inget iPhoneskin i vBulletin 4? Jag vill också veta vad som händer. Hade lätt betalat 22 spänn för att få ett bra format på 99.se.

  • Medlem
  • 2010-08-05 11:29

Samma här Har lite andra forum på gång som använder tapatalk, så jag har appen, men saknar 99mac

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-05 12:48

Samma här.. Jobbigt att köra den i mobilen som det är i dagsläget..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-06 11:48

Låter som en bra funktion helt klart.

Kostnaden kanske inte ligger i tapatalk som sådant utan i den tid det tar att implementera på sidan?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-08-15 12:34

Jag inplementerade det just på phpBB3 och det tog.. tio minuter. Det jobbigaste var den lite meckiga processen att registrera forumet i Tapatalks register.

Så jag förstår inte riktigt varför detta inte finns på 99.se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 00:49
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-22 11:34

Eller både Tapatalk och Forum runner. Är många forum som har kompabilitet med bägge.

Som flitig läsare (inte så mycket av skrivare ännu) på 99.se forumet så vore det ju väldigt smidigt med tapatalk. Kör bara

/micke

  • Oregistrerad
  • 2010-09-01 07:33

Saknar också tapatalk, vore kul att få en uppdaterad kommentar från Björnström.

Jag slår också ett slag för Tapatalk, även om jag tycker att den buggar en del på det forum jag kör den mot

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-11-09 20:50

Det känns som de 22 kronorna är en mycket liten summa att betala då den fungerar med många andra forum på internet. Vore skoj om 99.se fungerade med Tapatalk.

Vi väntar på vår egen 99mac.app som kommer se ut så här:
YouTube - vBulletin iPhone mobile application

Här finns den för nedladdning (deras första version - endast kopplad till deras eget forum):
http://www.99.se/feedback/282136-99mac-snart-i-iphone.html

1
Bevaka tråden