Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple IR-fjärrkontroll fungerar dåligt med Mac Mini (2010)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-09 10:54

Är det någon annan som har problem med IR-fjärrkontrollen och nya Mac Mini?

Jag provade att styra Plex med den gamla vit plastiga fjärren. Jag fick respons på kanske vart tionde tryck. Oerhört frustrerande. Detta gäller även om jag sitter en meter från datorn. Har jag fjärrkontrollen fem centimeter från IR-mottagaren fungerar det ok.

Eftersom den vita fjärren är från min gamla iMac tänkte jag att den var slut. Köpte då en den nya aluminiumfjärren. Har dock samma problem. Oerhört frustrerande. Ska nu lämna tillbaka den nya och funderar på att helt gå över till att styra med iPhone/iPad.

Obs, problemet är inte begränsat till Plex. Fungarar lika dåligt att starta/stoppa låtar i iTunes eller att navigera i Front row. Jag har även provat med Candelair utan förbättrat resultat.

På min iMac fungerar det utan probem.

Senast redigerat 2010-11-09 12:38

Låter som att problemet är relaterat till din Mac Mini, du har vad jag förstår provat fjärrkontrollen på både din mac mini och iMac men den fungerar bara tillfredsställande på iMacen.

Kontrollera om du har några extra program för Remote installerade (tex mira, har ställt till det för mig en del på tidigare macar) och om du inte får det att fungera är det bara att gå tillbaka med datorn om den har garanti...

//Svante

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-09 20:46

Inget funkar. Lämnade tillbaka apple remote. Pallar inte att lämna ifrån mig minin. Tog hem Remote Buddy och styr nu Plex med min PS3 Remote. Funkar galant.

1
Bevaka tråden