Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med epost från iPhoto '11

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Installerade iLife 11 men nu vill iPhoto ha lösenord? Nu får man flera alternativ när jag ska E-posta en bild, med förlagor osv, och sen får jag meddelande att E-poistserbern kände inte igen kombinationen av användarnamn/lösenord??? Jag vill ju bara E-post en bild och välja formatet på bilden, hur får man tillbaks gamla hederliga iPhoto igen som det var före iLife 11???

Ovanstående inlägg har brutits ut och flyttats hit från en annan tråd.

Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat!

Den tråden handlade visserligen om iPhoto '11, men det var ett helt annat problem.

/Mod

Har du några problem med Apple Mail i övrigt?
Öppna programmet, gå upp i menyraden och fönster där du klickar på anslutningsgranskaren.
Om du får röda punkter och felmeddelanden där ligger problemet inte i iPhoto utan i dina mailinställningar.
iPhoto i övrigt är ju som 'gamla hederliga' iPhoto, du försöker använda en funktion som inte fanns då och om du vill kan du ju självfallet dra in bilderna manuellt i ett mail från iPhotobiblioteket.

Min far har samma bekymmer Iphoto 11
Kan ej skicka foto från iphoto
men det går bra ifrån imail

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-11-10 15:42

Ni får gå in i inställningar för iPhoto'11 och under "konton" komplettera lösen och ev mer för era e-postkonton och Face-book eller andra konton, alltså samma inställningar som i Mail och Face-book.

För mig frågade den just efter lösen när jag skulle skicka bilder från iPhoto, men efter komplettering frågar den inte längre...:)

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-11-10 15:53
Ursprungligen av InPezonator:

iPhoto i övrigt är ju som 'gamla hederliga' iPhoto, du försöker använda en funktion som inte fanns då och om du vill kan du ju självfallet dra in bilderna manuellt i ett mail från iPhotobiblioteket.

Funktionen fanns redan i den gamla iPhoto, men det verkar som '11:an inte importerar alla användaruppgifter som den gamla gjorde.

Bara GRÖNA prickar där!

hej Hur har ni löst problemet med att smtp-server INTE behöver user+lösenord? (har försökt att bara ta bort dom men då vill Iphoto ta bort kontot oxå!)
Anv. mig av telenors smtp-server och den behöver ju ingen inloggning så det går inte att skicka email med det kontot!

Efter uppdatering av iPhoto 11 fungerar det bättre, nu kan jag skicka bilder på "klassiskt vis" och i olika storlekar. MEN mina vänner som har PC säger att texten skrivs över bilderna. Någon som har upplevt samma problem? i iMac och Google mail blir det perfekt.

1
Bevaka tråden