Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tre Huawei e1820 dödar Airport

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-04 10:54

Sedan jag installerade en ny dongel från 3 kommer jag inte åt Airport - alls. Jag har letat efter en lösning på detta men hittar inget som hjälper.
Är det någon som har ett tips?!
Jag har en Macbook Svart och använder Leopard.

Kan det vara så enkelt att du går in under Systeminställningar - Nätverk och väljer Plats=Automatisk istället för 3Connect?

Jag fastnade på det ett bra tag.

Max

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-05 14:17
Ursprungligen av maxcarlgren:

Kan det vara så enkelt att du går in under Systeminställningar - Nätverk och väljer Plats=Automatisk istället för 3Connect?

Jag fastnade på det ett bra tag.

Max

Om jag ändrar till automatisk så kommer jag åt Airport igen men då jag måste ha dongeln för att komma åt internet så löser det tyvärr inte mitt problem.
Jag använder alltså Tre för internet och Airport till AE:n för att köra Airfoil.
Det funkade med lite meck med e220:n men jag har inte hittat någon lösning för e1820:n...

Någon?

  • Medlem
  • 2010-11-04 13:29

Syrran har ett E220 inkopplad till sin Mini som effektivt dödar Airporten. Ger mig fan på att det är ett medvetet val av 2+1! (vägrar att ta deras namn i min mun!)

Ursprungligen av Dalle:

Syrran har ett E220 inkopplad till sin Mini som effektivt dödar Airporten. Ger mig fan på att det är ett medvetet val av 2+1! (vägrar att ta deras namn i min mun!)

Haha, vi skulle nog kunna bilda klubb.. Har liknande åsikter om dem

Om du skapar en ny plats (jag gjorde en som heter Huwwahei) i Systeminställningar - Nätverk och istället för att använda 3connectmjukvaran ställer in denna plats att ansluta till telefonnummer *99# och sedan under Avancerat ställer in Leverantör: Allmänt, Modell: GPRS, APN: bredband.tre.se, trycker OK och utför så borde du sedan kunna ansluta till det mobila bredbandet.

Jag har gjort så och då är min airport igång och jag kan exempelvis välja att dela ut denna anslutning via Airport för att surfa med mobilen på datorns utdelade mobila bredband. OM du klickar i "Visa modemstatus i menyraden" kan du även koppla upp dig med ett knapptryck. Jag tog först bort pinkoden med tremjukvaran.

Vad tror du om detta? Eller missar jag nåt problem?

Max

1
Bevaka tråden