Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hantera skärmdumpar på ett smidigt sätt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tar ofta skärmdumpar som jag sedan lägger in i ett email och mailar till olika personer.

De hamnar på skrivbordet och jag är duktig på att lägga annat skräp där.

Finns det någon enkel app för att hantera skärmdumpar så de hamnar i en lista som jag lätt kan komma åt från mailprogrammet?

De flesta raderar jag direkt men jag har några som jag använder ofta.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-05 11:36

Jag tror du kan använda Onyx eller Cocktail för att ändra var skärmdumparna sparas. Eller så änrar du lite hur du arbetar och sparar skärmdumparna som du vill behålla i en mapp efter att du har skickat mailet.

//Rob

Om du brukar köra hela skrivbordet borde du relativt enkelt kunna köra ett AppleScript som tar filen och lägger i ett mail.
Eventuellt att Automator kan göra detta också..

Du kan installera Hazel, att tala om fr det programmet att det skall bevaka skrivbordet och sortera "Skärmavbild*" till en egen mapp, alla Weblocs till en annan etc är en baggis.

Det är det enda som hindrar min mac från att få skrivbordet helt igengrott av filer ...

  • Medlem
  • 2010-11-05 21:21

De du raderar direkt behöver du inte skapa filer av. Dumpa till urklippsminnet och klistra in direkt i mailet i stället. Oslagbart.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-05 23:22
Ursprungligen av Baron:

De du raderar direkt behöver du inte skapa filer av. Dumpa till urklippsminnet och klistra in direkt i mailet i stället. Oslagbart.

Bra tip. Så gör jag nästan varje gång när jag vill emaila en skärmdump utan att spara.

//Rob

1
Bevaka tråden