Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu uppdaterar Microsoft Office sina dockikoner

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Microsoft förnyar utseendet av dom välkända Office ikonerna i samband med lanseringen av Office 2011. Frog står bakom designen och har berättat om utmaningen att skapa ikoner som används av 75% av alla Macanvändare.

Equipped with a deep knowledge of the core values of the product and its users, we defined Office for Mac’s brand principles and story around this idea of entrepreneurial Mac users. Our next step was to translate this story into an identity for the product and its individual software components, namely Word, PowerPoint, Excel and Outlook. We enlisted designers from frog studios around the world in a two-week design shootout to create a huge variety of concepts. Three finalist concepts were chosen for further development, and all three leveraged the brand equity of the iconic letterforms, “W, P, X and O” that have defined the Office for Mac since 2001.

Läs mer om utvecklingen här:
Microsoft Office: Redesigning an Icon | Blog | design mind

Kommer inom kort? Jag köpte min svenska version för över en vecka sen!

Jag förstår inte vad som hänt med ikonvärlden..
Microsoft har väl visserligen aldrig varit kända för att ha estetiskt tilltalande grafik men de två senaste här är ju abnormt urkiga...
Adobes CS-svit har ju tappat rätt rejält sen de började med sina bokstavsrutor...

Varför skriver dom om historien?

Ursprungligen av Frogdesign:

“W, P, X and O” that have defined the Office for Mac since 2001.

W. P, X och E (som i Entourage) har det ju varit. Och färgen på E var lila...

Nåja. Får väl se om det blir av att uppgradera från 2004 framöver.

Tillägg: Det var ju tur att Frogdesign inte valde något av de präktigt motbjudande alternativen eller körde på Windowsversionens ikoner...

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2010-11-06 18:39

Tur det finns program som CandyBar där man kan ändra ikoner till valfri

Ursprungligen av datar:

Tur det finns program som CandyBar där man kan ändra ikoner till valfri

Det behöver du inte något program för, går att göra ändå. En lätt googling ger dig svaret på det.

För att inte sväva iväg totalt så tycker jag nog att de nya är bättre än de gamla. Dock så är de nya tråkiga. Jag tror inte att pengarna de lade ner på denna "förbättring" kommer att göra någon skillnad i slutändan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-15 19:55

Har X alltid stått för Excel? Borde väl vara E. O-et ser nu ut som ett riktigt O iallafall..

Ursprungligen av p0tatis:

Har X alltid stått för Excel? Borde väl vara E. O-et ser nu ut som ett riktigt O iallafall..

Japp, för innan Outlook hade vi Entourage som hade E.

1
Bevaka tråden