Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar inte att koppla Minin till tjock-TV

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Mini (näst senaste modellen 2,53GHz 4GB ram) och har köpt en adapter men det fungerar inte. Det enda som syns är vertikala ränder i olika tjocklek (grå och svarta med em smal vit rand mellan). När datorn startar kan man med god vilja se äpplet och "snurrhjulet" i två upplagor bredvid varandra men sen blir det inte mer. Har tidigare haft en iBook 12" kopplad till TV;n (en Philips 29") via liknande adapter med RCA och SCART och det har fungerat.

Hoppas på att kunna få något bra tips som räddar mitt försök att kunna köra Plex på TV:n - må så vara tjock-TV men bättre än inget.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-05 02:31

Var i en applebutik och frågade om just det (innan jag köpte), de sa den adaptern funkar inte på Mac minin, bara iBook/PowerBook. Möjligtvis kan Minin innan FW800 vara kompatibel, men minns inte riktigt. Nåt med att grafikkortet eller DVI-porten inte har analog videomöjlighet.

Frågade i affären och fick till svar att det skulle fungera. Surt värre om inte så är fallet.

Har du läst i de andra trådarna som redan tar upp den här frågan?

Här är några exempel:
mini tjock-tv site:99.se

Kollade runt lite innan jag postade men hittade inget som kändes som ett svar på min fråga eftersom många av trådarna är gamla.

1
Bevaka tråden