Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra datum på foton i iPhoto 11?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis lagt in en serie bilder i nya iPhoto och hittade inte bilderna som sista "händelse" konstigt tänkte jag, o såg att den hamnat långt upp för att kameran som tagit bilderna tydligen varit inställd på 2006. Hur gör jag då för att ändra datumen på bilderna till korrekt datum? I förra iphoto kunde man ändra det rätt lätt har jag för mig, men här lyckas jag inte hitta det.. O jag vill ju ändra för en drös bilder alltså, inte en och en. Inte för att jag lyckas hitta det alternativet heller...

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-11-04 21:26

I menyn gå

till "Bilder" välj "Justera datum och tid"?

(markera alla du ska ändra på innan om du vill ändra på flera)

Om dina bilder är allihopa från t ex 2006, så ändra endast årtalet, iPhoto ändrar automatiskt endast årtalet men låter dagen och månaden och klockan vara oförändrad i varje bild, men ändrar veckodagen till vad den var enligt kalendern det året bilden togs på riktigt tyckte jag mig se.
Lämpligen kryssar du i också att originalbilden ska ändras.
Skulle det skita sig kan du ångra ändringen i Redigera. (cmd+z)

Ändra endast foton från samma år i taget, annars om du t ex ändrar 2006 till 2010 och har med bilder från 2007 så ändras de till 2011, alltså den lägger på ett visst antal dagar på bilden.

Senast redigerat 2010-11-04 21:45
1
Bevaka tråden