Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SEB:s (Telias) e-legitimation, Net-ID och Firefox 3.6. Hur få det att funka?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rubriken säger väl det mesta.

Skulle behöva komma in på bl.a. försäkringskassans sajt och ta del av mina uppgifter.
Har installerat Net-ID via SEB->Telia med det verkar inte funka.

Från sidan Logga in - Försäkringskassan klickar jag på länken "Telia" (ICA Banken, Posten, SEB, Skatteverket) men får detta felmeddelande:

Citat:

Secure Connection Failed
An error occurred during a connection to auth2.forsakringskassan.se.
SSL peer was unable to negotiate an acceptable set of security parameters.

(Error code: ssl_error_handshake_failure_alert)
* The page you are trying to view can not be shown because the authenticity of the received data could not be verified.
* Please contact the web site owners to inform them of this problem. Alternatively, use the command found in the help menu to report this broken site.

Som jag fattar ska Firefox liksom får kontakt med Net-ID (alltså redan installerad i burken) och att det är där det falerar. Eller?
Vad gör jag för fel?

Äh..typiskt. Nu hittade jag Net-ID (den hade installerats i Applications/Utilities och där letade jag aldrig förut), startade den och fullföljde installationen till Firefox. Så nu funkar det.

Typiskt att jag först har krånglat ett bra tag, men hittar lösningen minuten efter att ha postat en fråga...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-04 18:08

Det löste sig alltså genom att du körde igång NetID manuellt från din dator? Vad gjorde du sedan? Posta gärna svaret då det kanske är andra som har problemet.

1
Bevaka tråden