Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips: InDesign CS5 bakgrundsuppgifter tydligare info

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det här är väl egentligen en "no brainer" men kanske kan det hjälpa någon.

Jag irriterade mig på att den nya bakgrundsfunktionen inte visade hur mycket jobb som är kvar.

Men det gör den ju!

Bara man breddar paletten så visas det.

Kanon! Tack för det. Sedan önskar man ju egentligen att det hela visades i "verkygslådan" istället.

  • Medlem
  • 2010-11-04 20:31

Vad visar "Bakgrundsuppgifter"?

Ursprungligen av Baron:

Vad visar "Bakgrundsuppgifter"?

Till exempel export av pdf-filer.

En av de mest välkomna nyheterna är att man kan exportera PDF och fortsätta jobba i ett annan dokument.

Om man aktiverar att Acrobat ska öppna den färdiga filen så får man även en "pling" när den är klar på det sättet. Men ibland vill man veta om den fastnat eller nåt så då är det bra att kunna se att det tuggar på.

  • Medlem
  • 2010-11-05 22:07
Ursprungligen av Anders Täpp:

Till exempel export av pdf-filer.

En av de mest välkomna nyheterna är att man kan exportera PDF och fortsätta jobba i ett annan dokument.

Om man aktiverar att Acrobat ska öppna den färdiga filen så får man även en "pling" när den är klar på det sättet. Men ibland vill man veta om den fastnat eller nåt så då är det bra att kunna se att det tuggar på.

ATt InD är multitrådad visste jag, men jag har aldrig exporterat en pdf som tar så lång tid på sig att annat arbete har fått vänta.

Ursprungligen av Baron:

ATt InD är multitrådad visste jag, men jag har aldrig exporterat en pdf som tar så lång tid på sig att annat arbete har fått vänta.

Jag vet inte riktigt när du gör pdf på tidningen men här på byrån kan det tugga rejält med alla effekter man kan ha med nu. Egentligen borde man väl ta en mikropaus men va f-n... man kör på.

Tack för tipset!

Tack!

1
Bevaka tråden