Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte bli av med 44000 kontakter i MobileMe

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sibble, Grödinge
  • 2010-11-03 11:07

Jag har jätteproblem med MobileMe
Försöker lösa livspusslet med att synca två Macar, en Iphone, en Ipad och slutligen min jobb PC.
Resutatet har blivit en smärre katastrof.
I MobileMe finns nu 44000 kontakter. hehehehe
Har läst det mesta som går att hitta via Apple eller olika forum här på nätet utan att lyckas få ihop det hela. Massor av små problem med allt.
Saknar en bra turtual från Apple om hur man ska få ihop många olika enheter.
Saknar en bra kontaktväg till Apple för att få hjälp med ex. kunna få hjälp att radera sina kotakter. (Tänk att sitta manuellt och radera 44000 kontakter) Ja, jag har prövat att återställa MobileMe med data från min bärbara mac med det går helt enkelt inte. MobileMe bara visar 44000 tusen kotakter hur jag än gör....

VAd vill jag då?
1. Till alla där ute med problem. Ni är inte ensamma!
2. Om ngn. känner igen situationen och skulle hittat en bra lösning, Turtual. Hör av er.

1. Jag tror ordet du söker är tutorial och det säger jag inte för att vara en besserwisser utan snarare att i annat sammanhang kanske någon har svårt att veta vad du menar.
2. Har du varit i kontakt med MobileMe-supporten? Du når dem via chat och de äger skyldigheten för att lösa ditt problem..
apple.com/support/mobileme/

Det känns som du skulle behöva börja från början, om du räknar bort dina dubletter.. Hur många kontakter har du totalt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-03 21:57

Jag skulle stängt av synken på alla burkarna förutom en av dina mac:ar. Startat adressboken. Sökt efter dubletter (finns under kort). Sätt på synken, välj att ersätta all data som finns på mobileme (ta backup först innan du gör detta!). Sedan startar du enhet för enhet och väljer att ersätta allt från mobileme.

  • Medlem
  • Sibble, Grödinge
  • 2010-11-04 15:03

tutorial-Turtual....hehehe
I bland går det fort när man skriver

TAck för inlägg.
Jag testar just nu att stänga av apparat för apparat och där efter sätta på den en och en.
Låta det gå en dag och se vad som händer. Så jag kan identifiera VAR problemet är.

Återkommer med hur det går...

1
Bevaka tråden