Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårdvaruproblem Mac Pro 2008

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2010-11-04 06:38

först bara dog datorn efter ca 2 timmars arbete, när jag startade om fick jag en smalrandig skärm, med brett emellan. Ränderna ser ut som tyg, och jag ser äpplet i mitten, men ombeds starta om datorn. Första gången gick det att jobba vidare ca 1 timme, innan jag stängde av.
Igår hann jag bara börja jobba, då dog den igen, och nu har jag startat om 5 gånger, men får bara randig skärm, och samma meddelande igen, att jag ska starta om. Datorn är knappt 2 år gammal, det går väl att reklamera den?
är det ngn som vet vad som kan vara fel?
tack på förhand
/marie

Frasse: Är det originaldisken du har där?
För om det är en disk du köpt själv skulle jag försöka få tag på likadan och plocka bort
logikkortet från den och sätta på denna disk helt enkelt.
Om det är en Apple-disk är det ju lite dyrare och knepigare men om du har viktiga grejer på den
kan det ju vara idé...

Marie: Det hade nog varit bättre om du skapat en egen tråd.
För att återgå till ditt problem.
Såvida du inte ska laga den själv har det inte så stor betydelse vad det är för för fel.
Låter som du har problem med grafikkortet/logiken eller något liknande och enda
sättet att avhjälpa det problemet är ju att serva.
Vart köpte du datorn och har du kvitto kvar?
En reklamation kan ta lite tid så om det är krititskt så föreslår jag att du försöker hyra/låna en dator under tiden...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-11-04 08:38

Marie:
Om du har Apple Care är det bara att ringa och felanmäla den, ev om du har en Apple butik i närheten så kan du gå och lämna in den där.
Det låter som logikkortet har gått sönder, går inte att laga, men byts om du har Apple Care.
Även om du inte har AppleCare så be att få en prisförfråga eller om det kan klassas som en reklamation och att felet fanns från början.

Ovanstående tre inlägg har brutits ut och flyttats hit från en annan tråd.

Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat, speciellt inte när den tråden ligger i fel forumdel.

/Mod

1
Bevaka tråden