Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska Apple göra med sina 335 miljarder på bankkontot?

Tråden skapades och har fått 136 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Chaosstar:

Eller om man ska gå utanför boxen, varför inte köpa Segway

Jag ser för mitt inre hur elegant Apple skulle marknadsföra sin nya produktlinje. Folk från mellanvästern med BMI över 35, som rullar fram och tillbaka mot en sober vit bakgrund, naturligtvis perfekt ljussatt.

Ursprungligen av acke:

Kanske köpa Sony?
Personligen förstår jag inte varför Apple skulle köpa så stora företag. Köp småföretag för deras kunskap och patent istället verkar ju vara vägen Apple går.

Jag håller med fullständigt. Sony är dessutom rena antitesen till Apple - stort, visionslöst och totalt inkapabelt att upprätthålla en vettig produktportfölj. Saknar totalt idéer och bombar ner marknaden med hundratals snygga men ogenomtänkta produkter som sinsemellan kan vara nästan omöjliga att skilja åt. I mina öron låter det faktiskt mer som en mardröm att frivilligt ta sig an den sörjan.

Åka till Las Vegas

"Allt på rött" !

  • Oregistrerad
  • 2010-11-02 13:28

Apple släpper MobileMe fritt snart. Det kommer att kosta en del initiald. Detta är nog en av dom "strategiska" grejerna Jobs snackar om.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-02 14:04
Ursprungligen av James Clerk Maxwell:

Apple släpper MobileMe fritt snart. Det kommer att kosta en del initiald. Detta är nog en av dom "strategiska" grejerna Jobs snackar om.

Det hoppas jag på men jag tror tyvärr inte kommer att hända. MobileMe/.Mac hette från början iTools och var fritt när den startade ca 1998. Sen ca 2003 blev det en betaltjänst och jag tror inte Apple kommer att gå tillbaka och släppa vissa delar gratis.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-02 14:22
Ursprungligen av Robo-X:

Det hoppas jag på men jag tror tyvärr inte kommer att hända. MobileMe/.Mac hette från början iTools och var fritt när den startade ca 1998. Sen ca 2003 blev det en betaltjänst och jag tror inte Apple kommer att gå tillbaka och släppa vissa delar gratis.

//Rob

Tror det sista de vill är att snabbt ha lavinartat mer användare som en gratisversion skulle innebära. Inte förrän de själva börjar ta MobileMe på allvar. Svajar upp och ned och hastigheten på iDisk är ett skämt i Europa. Det sättet jag ser att de skulle hitta någon lönsamhet i att släppa det fritt är att ha reklam men iAd till trots så tror jag inte Apple går den vägen.

ps Lanserades 2000 och blev .Mac 2002.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-02 14:35

Synkningen släpps snart; kalender, bokmärken, push, mail. Ta tillbaka lite från Google. Sätter en slant på detta. Apple kan alltså lätt baka in/"låsa" in ännu fler och ännu mera. Varför skulle dom låta bli?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-02 15:45
Ursprungligen av James Clerk Maxwell:

Synkningen släpps snart; kalender, bokmärken, push, mail. Ta tillbaka lite från Google. Sätter en slant på detta. Apple kan alltså lätt baka in/"låsa" in ännu fler och ännu mera. Varför skulle dom låta bli?

Hur skulle det låsa in användare? Inte som att de kommer hindra MobileMe att fungera i en Andriod-telefon eller på en Windows-dator.
Mycket möjligt att det kommer hända, kanske en lite avskalad mail only-version. Tycker bara att det är ett svagt sätt att få användare till att börja utnyttja de tjänster Apple tjänar några pengar på.

Kanske ett år gratis för alla som köper en iPhone eller Mac. Där snackar vi inlåsning.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-02 16:47

Men skulle folk orka byta från GMail till en mail-only Mobile Me? Mailfunktionen i isolering ger ju ingen direkt fördel integreringsmässigt.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-02 17:41

Nej, jag uttryckte mig fel - menar inte låsa - menar "låsa". (situationstecken har en funktion).
Nå - så här är det: Det finns egentligen bara två tunga kalendersynkpush-tjänster på globen (konstigt att inte MS har fixat en - sökbranchen har dom ju gett sig in i); MM och Google. Många (har några i min bekantskapskrets) väljer Google när det är gratis. Så - Apple släpper kalendrar (och mail av bara farten så klart) fritt. Det är början -sedan blir resten (galleriet t.ex. som synkar transparent från iPhoto etc) gratis också (om ett par år typ). iDisk kanske dom steker helt och hållet när det ändå är värdelöst. Eventuellt kommer BackToMyIphone - eller vad det heter - att kosta.

  • Medlem
  • 2010-11-03 08:48
Ursprungligen av James Clerk Maxwell:

Nej, jag uttryckte mig fel - menar inte låsa - menar "låsa". (situationstecken har en funktion).

Det heter citationstecken, det är nämligen tecken som markerar citat.

/Petimäter

F.ö. anser jag att Apple borde köpa MS och lägga ner det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-03 15:40
Ursprungligen av James Clerk Maxwell:

Nej, jag uttryckte mig fel - menar inte låsa - menar "låsa". (situationstecken har en funktion).
Nå - så här är det: Det finns egentligen bara två tunga kalendersynkpush-tjänster på globen (konstigt att inte MS har fixat en - sökbranchen har dom ju gett sig in i); MM och Google. Många (har några i min bekantskapskrets) väljer Google när det är gratis. Så - Apple släpper kalendrar (och mail av bara farten så klart) fritt. Det är början -sedan blir resten (galleriet t.ex. som synkar transparent från iPhoto etc) gratis också (om ett par år typ). iDisk kanske dom steker helt och hållet när det ändå är värdelöst. Eventuellt kommer BackToMyIphone - eller vad det heter - att kosta.

Förstår fortfarande inte vad Apple tjänar på det? Svårt att se att folk som använder annan hårdvara ser MobileMe och tänker: Vilken fin mailtjänst, nu går jag och köper en mac. Kanske för att addera mervärde åt existerande kunder.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-03 17:24
Ursprungligen av James Clerk Maxwell:

.
Nå - så här är det: Det finns egentligen bara två tunga kalendersynkpush-tjänster på globen (konstigt att inte MS har fixat en - sökbranchen har dom ju gett sig in i)

Du kan få en kalender med hotmail utan problem Hotmail Calendar

Sedan har du ju exchange såklart men det är ju inte gratis, kostar 30 spänn i månaden.

"Apple World" Los Angeles newest, best and biggest amusement park.

haha nä fy fan

Eller ännu enklare: Citattecken

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-10 21:58

Jag vet inte vad Apple ska med en sån firma om den nu inte hade några patent som Apple ville åt. Det är bättre att låta andra sköta tillbehören än att ge ut egna tillbehör som ändå ingen köper eftersom de är för dyra. Apple HiFi och bluetooth headset är bra exempel på det.

//Rob

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-11-10 22:19

Eller inte.
Wi-Gear Not Purchased by Apple - Mac Rumors

Bevaka tråden