Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple sänker svenska priset på Mac mini till 6.995kr

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple justerar priset på Mac mini tack vare förbättrade valutakurser mot US Dollarn - den som beställer idag sparar 1000kr mot gårdagens priser.

Nya och gamla priser:

Mac mini: 6.995kr (7.996kr)
Mac mini Server: 9.995kr (11.396kr)

Köp Mac Mini på AppleStore Sverige

Senaste månaden har även MacBook priserna sjunkit något och vi hoppas på att hela sortimentet stegvis kommer bli billigare i takt med att valutakurserna stabiliserar sig på nuvarande nivåer.

Oj vad trevligt! Jag som är lite sugen på att skaffa en Mini att gömma undan som server och mediacenter.

Senast redigerat 2010-11-02 14:48

Ytterst trevligt! Det var ju många som reagerade över det relativt höga priset på Mac mini i Sverige när den lanserades och jag skrev en tråd om priset och Apples dollarkurs, men nu verkar de alltså ha anpassat sig till en lägre dollar igen.

Mycket prisvärd mac. Jag kör själv den allra första intel-minin som filmdator, den börjar ha några år på nacken nu.. Väldigt sugen på att byta ut den till denna modell Det kanske är onödigt då den fungerar oklanderligt fortfarande (trots att den stått på nästan konstant sen den levererades), men priset är ju helt klart rätt.

Undrar hur lång tid det tar innan butikerna sänker priset.
Kontakta webhallen nu och dom sänkte inte förens dom gamla var sålda.

Generellt sett så ska återförsäljare vara skyddade så deras lager av standardmacar (ej specialbeställda) kan sänkas samma dag som Apple gör det utan att återförsäljaren förlorar något. I alla fall om Macarna köpts den normala vägen genom Apple. Så har jag fått det förklarat i alla fall.

Jag har hört liknande faktiskt,
Sa specifikt att just apple har sänkt det med 1000kr och om hon kunde kolla upp det men var inget som hon verkade ha lust med.
Om det var så kunde prisändring ske om 5min eller om ett par dagar.

Trodde vi levde i ett IT samhälle hehe

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-02 18:54

Trevligt. Har haft den nya minin en längre tid nu och är supernöjd . Kör den med en SSD disk.

toppen media center under tv.n..

Wrooooommm....

Den är värd alla sina dollar alla dagar i veckan

Det är väl en generell prissänkning worldwide förutom US så inte alltså bara svenska applestore som sänker, bara för att förtydliga...

  • Medlem
  • Finspång
  • 2010-11-02 19:48

Attans, jag köpte en i fredags...

/Tommy

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-02 19:54
Ursprungligen av toru:

Attans, jag köpte en i fredags...

/Tommy

...return to sender, adress unknown....

*dum di dum di di dum*

  • Medlem
  • 2010-11-02 20:30

Härligt, kör min Mb med Plex just nu och är sugen på en Mini, imorgon ringer jag runt och frågar om priserna hos återförsäljarna i Stockholm!
Men Adrian B: Kan återförsäljarna sänka priserna bums alltså? Har inte de köpt prylarna från Apple och vill ha tillbaka inköpspriset?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-02 22:48

Återförsäljare som köper direkt av Apple kan sänka priset direkt.

Pratade med webhallen igen och dom skulle ha samma pris nästa vecka med sedan sänker dom priset.

Dustin skulle inte heller sänka priset och inköpsenheten som sköter detta fick absolut inga privatpersoner prata med om detta.

  • Medlem
  • 2010-11-03 13:55

Macoteket i Stockholm har iaf sänkt priset redan.

Trevligt! Nästan så man måste hitta på en anledning att köpa en nu ju.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-03 23:09

Reklambannern här uppe på 99.se har inte sänkt priset...ska man våga trycka där?

Senast redigerat 2010-11-03 23:53

Pratade ju med dustin igår att dom inte skulle sänka men tog bara senare på kvällen så blev det en prisändring. hehe snacka om noll koll

1
Bevaka tråden