Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela skrivare med Win 7

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vet att detta har varit uppe tusen gånger men har inte hittat något som har löst det för mig.

Jag har en HP Photosmart C4440 kopplad till min dator med Windows 7. Jag har en Macbook med Snow Leopard som jag vill kunna skriva ut med via det trådlösa nätverket.

Jag har lagt till den förut med smb://xxx.xxx.xxx.xxx/Skrivare och det har funkat skitbra att printa från Macen. Nu har jag helt plötsligt börjat få problem med autentisering.

Det står "Pausad, autentisering krävs."

Tar jag återuppta så måste jag ange Användarnamn och Lösenord. (Detta har jag inte behövt göra tidigare)
Jag har satt tillåtelse att skriva ut till "Everyone" i Win7. På Win7 maskinen har jag inget lösenord till Admin-kontot så provar jag att fylla i mitt admin-namn och tomt lösenord så funkar det ändå inte...

Vad fan kan ha hänt? Har inte ändrat något. Kan det ha kommit någon uppdatering till Windows/Mac som gör att detta bråkar?

Okej...körde med LPD-protokollet nu istället och då funkade. Konstigt bara att det funkade med SMB tidigare. Jag skyller på Windows

1
Bevaka tråden