Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

equinux Stationary pack - apple mail mallar

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-10-29 14:09

Om du letar efter html mail templates kan jag rekommendera equinux. Snyggare och trevligare mallar får man leta efter.

equinux - Website

Använder dem själv. Grymt snygga!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-10-29 15:27

Men jösses, jag trodde inte någon använde sånt! Mallade epost, hallå, är det 1999 eller?

Mer 1995, cc:Mail, mmm, vilka tider.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-29 17:11

Mail.app > kringla + , > Composing och sedan väljer jag Message format till plain text. Det är mina mallar som jag använder. Puuuuure text

  • Oregistrerad
  • 2010-10-29 18:11
Ursprungligen av 20hz:

Mail.app > kringla + , > Composing och sedan väljer jag Message format till plain text. Det är mina mallar som jag använder. Puuuuure text

Ja, marknadsföring jobbar du nog inte med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-29 18:20
Ursprungligen av studiox:

Ja, marknadsföring jobbar du nog inte med.

Tror inte direkt att ett par mallar förbättrar en marknadsföring och ska jag göra riktiga utskick så använder jag Campaign Monitor eller liknande tjänster och kodar själv ihop HTML mailen.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-29 21:16
Ursprungligen av 20hz:

Tror inte direkt att ett par mallar förbättrar en marknadsföring och ska jag göra riktiga utskick så använder jag Campaign Monitor eller liknande tjänster och kodar själv ihop HTML mailen.

Så du tycker alltså att det är viktigt att mailen blir bra eftersom du kodar dom själv, på vilket sätt är det dåligt att det då finns färdiga mallar?

Jag gör det jag är bra på och lägga en dag eller två att testa en HTML mall i alla webbläsare, mailprogram och webb-baserade email klienter har jag inte tid med då jag tjänar bra mycket mer pengar på att göra det jag är bra på, men vi prioriterar ju olika.

Det är väl inget fel i att ens mail ser snygga ut. Skärp er.

Använder det ibland, inte alltid.

Bra studiox, då passar säkert dessa mallar jättebra för dig.

Själv har jag personer som kodar mallar jag vill använda utefter de kriterier som behövs för ett utskick. Jag tjänar ganska bra på det också, vilket är helt oväsentligt för mig, men verkar viktigt för dig då du ofta skriver om det.

Varför bråka. Har man behov av mallar för mail, tycker det är kul, bra och kanske sparar en jobbet att sitta och lurka ihop ngt själv. Skaffa då equinux.

Men jag ser ju inte att t ex Tele2 eller cSN-kortet skulle använda dessa... de gör sina egna som passar de FÖRETAGENS saker.

Ni har ju inte ens två olika sidor av myntet utan snarare två olika mynt som ni tittar på.

Vad använder man dessa mallar till, någon som har några exempel? Kanske man missat något.

Jag brukar använda "Flygpost" och plutta in några snygga foton (egna) när jag vart ngnstans och lagt upp lite saker för vänner att ladda ner.

Alternativt "Anslagstavla"

Fördelen är väl främst att man kan skicka ngt som mottagaren kan klicka på "print" och på en minut få ngt apcoolt att spika upp på kylskåpet/anslagstavlan.

Skickat till "förra jobbet" etc

Ursprungligen av Goflorp:

Jag brukar använda "Flygpost" och plutta in några snygga foton (egna) när jag vart ngnstans och lagt upp lite saker för vänner att ladda ner.

Alternativt "Anslagstavla"

Klart trevligt att använda på det sättet!

Viss skillnad mot att använda mallarna för "professionellt" bruk.

Apple och många av de företag som levererar programvara till Macar är faktiskt duktiga på det här med mallar. De flesta mallar är ju iaf användbara, en del är ju kanske inte helt i ens smak men GÅR att få att funka.

Såväl iDVD som iWeb som Pages etc har SNYGGA mallar.

Tittar man på andra sidan staketet så har jag nog aldrig sett någon snygg mall/clipart etc.
Allt som ingår t ex i Office är ju så fult att ögonen tåras...

Nedan är ett exempel på "Programblad" elelr liknande som medföljer Pages....

Jag tror ALDRIG jag sett ngt som ens kommer i närheten producerat av en AverageJoe på ngn annan plattform...

det skulle absolut duga för interntidning på ett medelstort företag, större bröllop etc

  • Oregistrerad
  • 2010-10-29 22:11
Ursprungligen av Goflorp:

Apple och många av de företag som levererar programvara till Macar är faktiskt duktiga på det här med mallar. De flesta mallar är ju iaf användbara, en del är ju kanske inte helt i ens smak men GÅR att få att funka.

Inte bara det (kul att vi är överens) mallarna håller dessutom 100% HTML standarder vilket gör att dom fungerar alldeles utmärkt i Outlook på PC eller hotmail.

Pages har jag använt länge och har gjort offerter direkt i pages som ser helt underbart snygga ut. Det är så 90 tal och göra offerter i Word

Beror väl på storleken på företaget antar jag.

Själv är jag marknadsdirektör och ansvarig för EMEA (Europe/Middle East & Africa) på ett bolag med över 100K anställda och då räcker knappast några generella mallar för att göra en bra marknadsföringskampanj via e-post på x antal olika språk till x antal länder.

Antar att du studiox inte jobbar på internationell marknad med större behov än standardmallar. Kul att du är nöjd med din marknadsföring. Även fast du tjänar så otroligt bra.

Ursprungligen av keptang:

Beror väl på storleken på företaget antar jag.

Själv är jag marknadsdirektör och ansvarig för EMEA (Europe/Middle East & Africa) på ett bolag med över 100K anställda och då räcker knappast några generella mallar för att göra en bra marknadsföringskampanj via e-post på x antal olika språk till x antal länder.

Antar att du studiox inte jobbar på internationell marknad med större behov än standardmallar. Kul att du är nöjd med din marknadsföring. Även fast du tjänar så otroligt bra.

Klart de inte förslår då. Det kan man ju förstå direkt.

Man jobbar förmodligen inte i iLife över huvud taget på den nivån. Snarare i indesign och liknande verktyg.

Ursprungligen av Goflorp:

Klart de inte förslår då. Det kan man ju förstå direkt.

Man jobbar förmodligen inte i iLife över huvud taget på den nivån. Snarare i indesign och liknande verktyg.

Fast det är alltid lärorikt att lära något nytt.
Så som du t.ex använder dessa mallar så fyller dom sitt syfte mer än väl..

Om studiox kunde delge hur och när dessa mallar använd så kanske vi alla kunde lära oss ett och annat eftersom studiox använder dessa i marknadsföringssyfte (för professionellt bruk antar jag).

  • Oregistrerad
  • 2010-10-30 14:08
Ursprungligen av keptang:

Fast det är alltid lärorikt att lära något nytt.
Så som du t.ex använder dessa mallar så fyller dom sitt syfte mer än väl..

Om studiox kunde delge hur och när dessa mallar använd så kanske vi alla kunde lära oss ett och annat eftersom studiox använder dessa i marknadsföringssyfte (för professionellt bruk antar jag).

Kan inte berätta exakt vad jag gör med dessa men igår skickade jag ut ett nyhetsbrev till runt 100 prospects som var ett informativt nyhetsbrev (icke säljande).

Jag jobbar också med nyhetsbrev, runt 55.000 prenumeranter och har gjort det sedan 2001 och dessa gör jag såklart själv.

Dock passade dom här mallarna bra då jag var tvungen att skicka ut något som såg snyggt ut och jag har 4 timmar på mig att få ut det (innan helgen och innan fredag em)

  • Oregistrerad
  • 2010-10-30 14:04
Ursprungligen av keptang:

Beror väl på storleken på företaget antar jag.

Själv är jag marknadsdirektör och ansvarig för EMEA (Europe/Middle East & Africa) på ett bolag med över 100K anställda och då räcker knappast några generella mallar för att göra en bra marknadsföringskampanj via e-post på x antal olika språk till x antal länder.

Antar att du studiox inte jobbar på internationell marknad med större behov än standardmallar. Kul att du är nöjd med din marknadsföring. Även fast du tjänar så otroligt bra.

Kul att du har tid att sitta på 99.se iaf Vet hur det blir på lite större bolag, har jobbat som Key Account Manager på ett företag med 160k anställda och en omsättning på 220 miljarder. Marcon kan bråka i evigheter med hur man ska kommunicera ut sitt brand, hur det återspeglas med den lokala profilen, dom lokala kunderna och avvikelserna i dom lokala marknaderna

Såna problem har inte jag som egen företagare längre..

Ge er, dela en pilsner och allmänt lägg av med häcklandet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-30 13:41

Tror och hoppas ingen använder dessa professionellt.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-30 14:05
Ursprungligen av 20hz:

Tror och hoppas ingen använder dessa professionellt.

Nej, jag använder dom för att torka röven

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-30 14:50
Ursprungligen av studiox:

Nej, jag använder dom för att torka röven

Okej, alltså toalettpapper är nog faktiskt bättre.

1
Bevaka tråden