Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Premiär för 99mac medlemsshop

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-06 23:34
Ursprungligen av kalle94:

men om man försöker få över folk på den ljusa sidan (jag försöker få över dom, skam över mig) då är det kanske lätt att man bara säger: jag kan ge dig rabbat. och så är det igång

Jo det är klart, men det tar ju ett tag att bli Veteran och få rabatten.

Det skulle vara kul att höra vad Piotr tycker i det här kanske helt oväsentliga ämne.

så då frågar jag rakt på sak. får man låna ut sitt konto för att någon icke 99mac användare ska kunna köpa en dator på rabatt?
jag tycker personligen inte att det är ok, så varför frågar jag? jo, för att detta ska tas upp på riktigt och övervägas och att beslutet ni tar ska skrivas in i forumreglerna.

annars, grymt bra jobbat alla ni som jobbat med detta.

Ursprungligen av kalle94:

Det skulle vara kul att höra vad Piotr tycker i det här kanske helt oväsentliga ämne.

så då frågar jag rakt på sak. får man låna ut sitt konto för att någon icke 99mac användare ska kunna köpa en dator på rabatt?
jag tycker personligen inte att det är ok, så varför frågar jag? jo, för att detta ska tas upp på riktigt och övervägas och att beslutet ni tar ska skrivas in i forumreglerna.

annars, grymt bra jobbat alla ni som jobbat med detta.

Du kan säkert handla åt någon bekant men att låna ut kontot till någon annan vore som att lämna ut inloggningen till internetbanken till någon annan än en familjemedlem - korkat

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-09 19:03

haha, avstängd från 99 för att man har langat macar.
låter som en jäkligt hård syntetisk drog.

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2010-01-12 17:52

Idag kom min Cinema Display 24", Apple Keyboard och Snow Leopard.
En 99-tröja va med i paketet också.
Grym service när jag glömt att lägga SL i kundvagnen!
Man tackar

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-01-20 12:24

Dåligt uppdaterat i shopen, efter att Applestore har justerat priserna. Applestore är nu billigare på MacPro t.ex.

Hoppas det rullar på!

ca 500 kr i rabatt och en beställning på 10 maskiner exempelvis, det blir snabbt pengar.

Mängd köpare borde snart se fördelen. Hur många "mängd köpare" finns det på 99.se? jag vet inte.

Varför är inte jag veteran?

Ursprungligen av kitesurf:

Varför är inte jag veteran?

Är du säker på att du inte är det? Jag är veteran, men det står ju Supporter under mitt namn eftersom jag valt att visa det istället för Veteran.

Ursprungligen av kitesurf:

Varför är inte jag veteran?

Du kan nog vara en av dom här 25 tror jag:
http://www.99.se/digital-inn/275805-25-veteraner-utan-veteranrabatt.html

Hursomhelst är du veteran nu

Ursprungligen av Björnström:

Du kan nog vara en av dom här 25 tror jag:
http://www.99.se/digital-inn/275805-25-veteraner-utan-veteranrabatt.html

Hursomhelst är du veteran nu

Ja, det verkar ha löst sig nu. Nice!

  • Oregistrerad
  • 2010-02-02 15:59

Det som är mest roligt är att det äntligen finns en macshop som faktiskt ser bra bra ut (snygg och ren) Både inlife och macoteket ser äckliga ut i jämförelse (Dom använder ju också samma tema, svart och äckligt) där dessutom macoteket rullar på windows. (kanske den här med gör iofs.)

Bra jobbat iaf!

  • Medlem
  • 2010-02-06 14:51

intressant!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-02 18:59

Inte för att vara petig men, finns några särskrivningar (alla som slutar på tillbehör) i menyn

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-03-02 19:19
Ursprungligen av zappee:

Inte för att vara petig men, finns några särskrivningar (alla som slutar på tillbehör) i menyn

Men särskrivningar SKA man vara petiga med, bra att du säger till

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-03-07 20:23

särskrivningar är roliga.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-28 14:18

Fick idag ett mail om att 4% veteranrabatten var på väg bort så jag tänkte jag kolla in priserna.

Om jag köper en macbook via store.99.se så är priset 9995:- och med veteranrabatt 9795:-, där står även att butikspris är 10195:-

Kollar jag direkt på Apple Store så kostar den 9495:- och går jag till Elgiganten så ligger den på 8990:-

Så hur är det egentligen med "lägre priser än du är van vid"?

Ursprungligen av zappee:

Fick idag ett mail om att 4% veteranrabatten var på väg bort så jag tänkte jag kolla in priserna.

Om jag köper en macbook via store.99.se så är priset 9995:- och med veteranrabatt 9795:-, där står även att butikspris är 10195:-

Kollar jag direkt på Apple Store så kostar den 9495:- och går jag till Elgiganten så ligger den på 8990:-

Så hur är det egentligen med "lägre priser än du är van vid"?

Uppdaterar nya priserna nu - priset på MacBook ska vara 9495kr innan rabatter. Kolla igen om någon timma så ska det vara korrekta prislappar.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-28 17:06
Ursprungligen av Esa:

Marginalen på Apples produkter är urusel! Så inte konstigt att dem inte kan sänka priset mer än några 100 lappar. När media markt har sina SUPERpriser. Så går dem minus på dem. Även när man som företag köper in enorma mängder av datorer så blir det ändå inget superpris. Apples 10% rabatt för studenter kommer ingen att slå, endast media markt då dem har något specialpris.

Sedan en intressant sak, hur många här handlar sina datorer med CSNs rabatt genom någon nära anhörig? haha typ ALLA skulle jag gissa på (som inte är företagare)

Jag köper alltid mac genom min kära studerande syster, man lockas alltid av bättre priser

NOTIS!: Man tjänar ändå på att ha mac i en affär, just för att tillbehören som inte har Apple märket på sig har man grymt bra marginal på. Många handlar tillbehör till sina Mac. En iPhone tex, när man säljer en sådan kontant och ett fodral för 199 kronor så går man mer i vinst på själva fodralet än på själva telefonen

Jag syftade mer på priserna hos Apple, som johannes fixade

Ursprungligen av johannes.roth:

Uppdaterar nya priserna nu - priset på MacBook ska vara 9495kr innan rabatter. Kolla igen om någon timma så ska det vara korrekta prislappar.

Perfekt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-28 14:32

Marginalen på Apples produkter är urusel! Så inte konstigt att dem inte kan sänka priset mer än några 100 lappar. När media markt har sina SUPERpriser. Så går dem minus på dem. Även när man som företag köper in enorma mängder av datorer så blir det ändå inget superpris. Apples 10% rabatt för studenter kommer ingen att slå, endast media markt då dem har något specialpris.

Sedan en intressant sak, hur många här handlar sina datorer med CSNs rabatt genom någon nära anhörig? haha typ ALLA skulle jag gissa på (som inte är företagare)

Jag köper alltid mac genom min kära studerande syster, man lockas alltid av bättre priser

NOTIS!: Man tjänar ändå på att ha mac i en affär, just för att tillbehören som inte har Apple märket på sig har man grymt bra marginal på. Många handlar tillbehör till sina Mac. En iPhone tex, när man säljer en sådan kontant och ett fodral för 199 kronor så går man mer i vinst på själva fodralet än på själva telefonen

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-28 20:05

En helt annan fråga - jag bidrog just med en recension och ser att den lägger upp mitt RIKTIGA NAMN, inte mitt kontonamn. Så vill jag INTE ha det - och jag ser inget sätt att radera en recension.

Kan nån av er på 99 hjälpa mig?

Bevaka tråden