Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vissa thumbnails öppnas ej i iPhoto 11

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter en i övrigt till synes lyckad uppgradering till 11:an kan jag inte öppna några få foton genom att klicka på thumbnails. En grå ruta visas med ett stort "X". Någon som kan hjälpa mig ?

Ett problem som verkar vara ganska vanligt i samband med uppgraderingar till iLife 11.
iPhoto har sjabblat bort länkningarna till dina originalfiler, det är vad X:et betyder.
Testa att via Finder gå in i Bilder och högerklicka på iPhoto-biblioteket, där väljer du visa paketets innehåll.
Där ska du se en mapp med Original samt manipulerade/redigerade bilder och förhoppningsvis ligger de kvar där.
Då kan du kopiera dem till mappar på skrivbordet, hålla ner Alt samtidigt som du startar iPhoto, skapa ett nytt bibliotek och importera bilderna på nytt...
Jag har aldrig löst detta problem på egen hand eller sett problemet med egna ögon så det är möjligt att det finns smidigare lösningar...

Jag har justerat rubriken lite. iPhoto 11 har inte versionsnummer 11. Versionen är 9.

/Mod

Har precis samma problem. Det finns ingen mapp som heter "original" i mitt iPhoto Library. Har alltså Apples egen produkt helt utan anledning utplånat hela mitt bildbibliotek?

1
Bevaka tråden