Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Största HD upgrade till 15" MBP Unibody?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en mid -09 15" MBP unibody som jag vill uppgradera hårddisken på till nåt större än den 500GB 5400 rpm som den har original.

Funderingarna är ju hur mycket utrymme det finns tillgängligt på höjden?

Original HDD är väl 9,5 mm tjock? Och kikar man på 750GB-1TB så är de på upp till 12,5 mm, men får de plats och klarar systemet att utnyttja dessa?

Jag kikade idag i min MBP då jag behövde justera bottenlocket en smula efter en liten fadäs. Och till min förvåning så var det tillsynes rätt gott om plats på höjden för en tjockare HDD, batteriet var bra mycket högre i höjd och rundat efter bottenlockets rundning. Ser nog fan ut som en 1TB på 12,5 mm kan gå in med sugpassning.

Och efter en liten nätsökning så verkar det vara grönt för 12,5 mm tjocka 1TB HDD i MBP unibody 15".

Apple - Support - Discussions - MBP 15'inch from 500GB to 1TB ...

Nån som har erfarenheter av detta?

Dr Tinnitus

Om jag nu får för mig att uppgradera till en 1TB HDD hur blir det då med fallsensorn? Sitter denna i själva datorn och kommer att styra den nya disken på samma sätt som originalet, alltså att den med ett klickande ljud lyfter och säkrar pickuppen i disken vid hastiga rörelser som den tolkar som fall? Eller måste man köpa en disk med denna funktion inbyggd?

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-12-07 21:38

Nå, hur blev det? Fick du tryckt in en 1TB Hd i din MBP?

1
Bevaka tråden