Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine full men INTE full?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-10-26 21:27

Hej jag har på senare tid fått felmeddelande och misslyckade backupförsök på min Time Machine. Jag använder en ext 320 GB LaCie HD som backup HD.
Felmeddelandet jag får är att Time Machine will backka upp 249 .72 GB material men att där endast är 102.11 GB ledigt. :confused::confused::confused:

Jag ser också att i inställningar där man kan adda eller lägga till mer vad man vill backa upp, där är endast "Time MAchine Backups" på 147 GB.
Hur kan detta komma sig. Varför vill den backa upp så mkt som 250 GB, och i såfall var kan jag ställa in att den t ex bara sk backa upp systemet?

//S

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-10-26 22:12
Ursprungligen av mactosh:

Hej jag har på senare tid fått felmeddelande och misslyckade backupförsök på min Time Machine. Jag använder en ext 320 GB LaCie HD som backup HD.
Felmeddelandet jag får är att Time Machine will backka upp 249 .72 GB material men att där endast är 102.11 GB ledigt. :confused::confused::confused:

Jag ser också att i inställningar där man kan adda eller lägga till mer vad man vill backa upp, där är endast "Time MAchine Backups" på 147 GB.
Hur kan detta komma sig. Varför vill den backa upp så mkt som 250 GB, och i såfall var kan jag ställa in att den t ex bara sk backa upp systemet?

//S

Det är väl där du har tittat, i inställningarna, där du endast har "Time MAchine Backups".
Man ska lägga till det som man inte vill att TM ska backa upp.
Tryck på plustecknet och välj det du vill att TM inte ska spara.
Uteslut t ex allt utom systemet om du vill spara det.
Naturligtvis vill man ju inte att TM tar backup på TM...

1
Bevaka tråden