• Medlem
  • Kiruna
  • 2010-10-26 15:44

Jag testar bildspelsfunktionen i Aperture ('File > Play Slideshow', inte ett redigerbart bildspel). Om jag väljer förinställningen 'Manual' (eller ändrar en annan förinställning till att använda manuell navigering istället för en specifik tid per bild) och det bildurval jag gjort innehåller videofiler, så spelas dessa inte upp längre än en bråkdel av en sekund. Om jag väljer en annan förinställning med automatisk växling efter tid så spelas de upp som de ska.

Jag använder Aperture 3.1 på en MacBook Pro 13" med NVIDIA GeForce 320M, OS X 10.6.4. Videofilerna är H.264-kodade och kommer från en Canon PowerShot G11, men jag har också prövat en videofil med annat ursprung utan att lyckas. Jag har skickat en av videofilerna till en kompis med en äldre 15" MacBook Pro och samma Aperture-version och för honom spelades filmen upp normalt, vilket får mig att misstänka någon skum kombination av hård- och mjukvara som orsak.

Har någon stött på detta eller något liknande och/eller har nån idé om vad man skulle kunna göra?

/Niklas J