Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man köpa Magsafe-förlängningssladden separat?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har två Magsafe-adaptrar till min MacBook. Dock har jag bara förlängningssladd till den ena. Med förlängningssladd menar jag alltså den långa, tjocka kabeln som medföljde Magsafe-adaptern.

Jag menar en sådan som är neråt till höger på bilden.

Vet ni om man kan köpa sådana separat?

Försökte kontakta dig via din angivna epostadress, men fick " Recipient address rejected: User unknown in relay recipient table".
Villa bara säga att du kan få en av mig, förstår inte att jag har så många liggande..
kontakta mig så fixar vi detta.
/bert

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-20 09:54

henkebarn,

En sån här…

...från Kjell & Co bör oxo fungera!!

Lycka till,

- Torkel

Ursprungligen av Torkel:

henkebarn,

En sån här…

...från Kjell & Co bör oxo fungera!!

Lycka till,

- Torkel

Nackdelen med den kabeln är att datorn inte blir jordad... ingen stor sak med MacBook, men värre med MacBook Pro då man kanske kan få stickningar i fingrarna när man vidrör höljet.

Ursprungligen av The Real Viking:

Nackdelen med den kabeln är att datorn inte blir jordad... ingen stor sak med MacBook, men värre med MacBook Pro då man kanske kan få stickningar i fingrarna när man vidrör höljet.

Kanske det. Om du kör i jordat uttag. Vilket jag i princip aldrig har gjort därför att det inte finns där jag sitter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-20 23:24
Ursprungligen av The Real Viking:

Nackdelen med den kabeln är att datorn inte blir jordad... ingen stor sak med MacBook, men värre med MacBook Pro då man kanske kan få stickningar i fingrarna när man vidrör höljet.

Fast sätter man på den där kontakten man sätter direkt på PS så blir det inte heller jordat

Jag har aldrig fått stickingar på min MBP, har kört med apples längresladd, direkt kontakt samt en sådan sladd som det tipsas om.

Ursprungligen av covent:

Fast sätter man på den där kontakten man sätter direkt på PS så blir det inte heller jordat

Jo det blir den. Eller vadå? Apples egna sladd ger jordad transformator, genom metall-"knappen" som man fäster sladden i.

Ursprungligen av Bert Nilsson:

Försökte kontakta dig via din angivna epostadress, men fick " Recipient address rejected: User unknown in relay recipient table".
Villa bara säga att du kan få en av mig, förstår inte att jag har så många liggande..
kontakta mig så fixar vi detta.
/bert

Det var som tusan!
Du är kontaktad!

jag tror 'covent' menar den lilla 'duck head'-kontakten. (vad nu poängen med det var...?)

Hej,
sladden (som henkebarn saknade) har en jordskena från väggsidan fram till laddaren och vidare in i MacBook.
Duckhead-kontakten har ingen jordförbindelse, det är bara att sätta den unde det granskande ögat. Vitsen med Duckhead är ju att man kan leverera likadan utrustning till olika länders kontaktstandard genom att bara byta den lilla grejen. Mankan till och med köpa ett gäng olika duckheads. Bra tänkt.
/bert

Svensk Mega Safe Adapter

Tjenare!

Tänkte höra ifall någon vet var jag kan få tag på en svensk mega safe adapter?
Jag köpt min dator i USA och orkar inte hålla på med en "omvandlare".

Några tips?

/c

Du behöver ingen "omvandlare", alla power-adapters fungerar från 110V upp till 230V, 50-60Hz.

Allt du behöver är en svensk kontakt/sladd.

LCR

Ok, vad bra!
Men finns det att köpa nya strömsladdar eller måsta man köra på fula varianten som visas här ovan? Alltså Clas Ohlsson.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-10-26 14:06

Nu hittar jag ingen specifik kontakt för sverige på nätet men de brukar gå att köpa i affärer som tillhandahåller mackar. Det här kittet för hela världen finns i 99mac store.

1
Bevaka tråden