Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Mac Mini -> plasma

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-24 23:21

Hej!

Jag försöker koppla en Mac Mini till en plasma-TV. Det går tyvärr inte särskilt bra. Jag har kopplat den till VGA-ingången, och allt ser finemang ut ända tills jag loggar in. Då förvandlas skärmen till horisontella streck. Vad kan jag göra för att lösa det?

Plasma TV från Pioneer t ex har en DVI-ingång som man kan koppla med HDMI-DVI sladd. Så gör jag iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-25 08:03
Ursprungligen av Alex Freeman:

Plasma TV från Pioneer t ex har en DVI-ingång som man kan koppla med HDMI-DVI sladd. Så gör jag iaf.

Jag har den gamla Mac Minin utan HDMI, och teven saknar tyvärr DVI-port. Skulle det bli skillnad tvärtom (DVI -> HDMI-adapter).

  • Oregistrerad
  • 2010-10-25 00:42

Förmodligen en annan upplösning, gissar jag. Kan du testa att logga in som en annan användare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-25 08:01
Ursprungligen av studiox:

Förmodligen en annan upplösning, gissar jag. Kan du testa att logga in som en annan användare?

Jag testade att ställa ned upplösningen på datorn, men fick samma resultat. Det konstiga är ju att det funkar under uppstart och inloggningsförfarande, men när jag sedan loggar in så pajar allt ur.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-25 09:47
Ursprungligen av sylt:

Jag testade att ställa ned upplösningen på datorn, men fick samma resultat. Det konstiga är ju att det funkar under uppstart och inloggningsförfarande, men när jag sedan loggar in så pajar allt ur.

En annan anledning att jag ville att du skulle testa med en annan användare är att något kanske startar som din användare, du kanske har ResX installerat eller något annat program?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-25 10:29
Ursprungligen av studiox:

En annan anledning att jag ville att du skulle testa med en annan användare är att något kanske startar som din användare, du kanske har ResX installerat eller något annat program?

OK, ska testa. Tror inte jag har ResX installerat. Jag är helt grön på detta, inbillade mig att det skulle vara enkelt.

1
Bevaka tråden