Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur slå samman inköp från olika iPhones?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2010-10-24 12:13

Hejsan!

Jag har ett estetiskt irriterande problem i iTunes, då jag fått min iPhone utbytt på garanti 2 gånger och med varje enskild enhet gjort inköp på iTunes-store har jag 3 stycken "Inköp på Hoffies iPhone". Se bild!

Går dessa att slå ihop, eller menar Apple på fullaste allvar att om jag köper/byter/får utbytt en iPhone per år, så kommer det efter 10 år vara minst 10 stycken "Inköp på Hoffies iPhone"?

Någon som kan tänkas ha en lösning på problemet?
Dessutom är den första iPhonen registrerad med en annan mailadress, har MobileMe nu, så när jag ska uppdatera appar köpta med den mailadressen måste jag använda mitt gamla lösenord och appar köpta med min MM-adress måste jag använda mitt nya lösenord till.
Ska inte detta också synkas på något vänster och slås ihop till ett och samma konto, det senaste!?

//Anders

Du kan använda dina app:ar på upp till fem enheter köpta med samma iTuneskonto. Jag har samma appar på två iPhones och två iPads och det fungerar hur bra som helst.

Men grunden är att du måste använda samma iTuneskonto! Såvitt jag förstår har du använt olika epostadresser (iTuneskonton) när du köpt dina appar? Om så är fallet har du problem. Då räknas varje iPhone som om dom ägs av olika personer...

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2010-10-24 13:48

Hmm, fast det är samma iTuneskonto, det är bara det att jag bytt till ett MobileMe-konto, och därmed ändrat min mailadress i iTuneskontot. Detta tolkas nu som olika konton, det är det som är problemet.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2010-10-24 14:21

Jag verkar inte vara ensam med problemet!
iTunes Apple ID and MobileME | I was just thinking…
Problemet är att när man skapar ett MobileMe-konto skapas per automatik ett nytt iTunes-konto.
För min del, som haft ett iTunes-konto sedan lång tid tillbaka, med en email-adress som inte ens är i bruk idag, innebär det att det ligger 2 aktiva iTuneskonton med inköp på varje. Men inköpen går inte att föra över till mitt MobileMe-skapade iTunes-konto. Därför kommer det alltid behöva finnas 2 iTunes-konton om jag vill komma åt inköpen hos båda två!

Alltså, Apple tvingar mig i princip att inte använda MobileMe (eftersom jag skapade ett iTuneskonto long time ago), eller att överge allt jag köpt på mitt ursprungliga iTunes-konto för att enbart kunna använda mitt MobileMe-konto.
Idiotiskt? JA!

Ursprungligen av Hoffie:

Jag verkar inte vara ensam med problemet!
iTunes Apple ID and MobileME | I was just thinking…
Problemet är att när man skapar ett MobileMe-konto skapas per automatik ett nytt iTunes-konto.
För min del, som haft ett iTunes-konto sedan lång tid tillbaka, med en email-adress som inte ens är i bruk idag, innebär det att det ligger 2 aktiva iTuneskonton med inköp på varje. Men inköpen går inte att föra över till mitt MobileMe-skapade iTunes-konto. Därför kommer det alltid behöva finnas 2 iTunes-konton om jag vill komma åt inköpen hos båda två!

Alltså, Apple tvingar mig i princip att inte använda MobileMe (eftersom jag skapade ett iTuneskonto long time ago), eller att överge allt jag köpt på mitt ursprungliga iTunes-konto för att enbart kunna använda mitt MobileMe-konto.
Idiotiskt? JA!

Ajdå. Det var inte alls bra! Idiotiskt!

Jag tittade i min iTunes och jag har precis som du flera inköpsmappar men alla inköp finns även i "Köpt" och synkas till samtliga enheter. Inköpsmapparna visar bara hur/var dom köptes in.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2010-10-24 16:31
Ursprungligen av Björnström:

Jag tittade i min iTunes och jag har precis som du flera inköpsmappar men alla inköp finns även i "Köpt" och synkas till samtliga enheter. Inköpsmapparna visar bara hur/var dom köptes in.

Ja juste, de ligger ju bara där som "spellistor" eller mappar och gick ju att radera. Allting ligger fortfarande kvar i "Köpt" precis som du säger.
Nu är det estetiska problemet löst i alla fall, jag har mailat iTunes-supporten för att höra om de kan slå ihop kontona. Förmodligen inte, men jag antar att det alltid är bra att lyfta fram problem till supporten.

1
Bevaka tråden