Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype fungerar inte efter uppgradering till Snow Leopard

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-24 00:26

Har "äntligen" lagt på Snow Leopard på min iMac 2008. Enda problemet jag har är att skype inte funkar. Den säger att den inte kan connecta. Har provat med både enablad och disablad firewall. I applications har den en "forbidden" sign över sig.

Funkade alldeles utmärkt innan nyinstallationen, och den funkar på min MBK 2010 med SL.

Körde en komplett ny installation av systemet, inte en uppdatering från leopard.
Någon som haft liknande problem?

Du har en PowerPC-version av Skype och Snow Leopard har inte Rosetta installerat från början. Har jag fel?

Se till att du har den senaste versionen av Skype, och att den är universal binary.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-24 00:56

Jag drog ner senaste versionen av skype direkt från skype.com
Skype_2.8.0.851, precis som på samma sätt som jag drog ner till MBP'n :/

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-24 01:20
Ursprungligen av NBK:

Jag drog ner senaste versionen av skype direkt från skype.com
Skype_2.8.0.851, precis som på samma sätt som jag drog ner till MBP'n :/

Har ingen aning vad du har gjort men Skype är ett av programmen som admins brukar hata eftersom den hittar alltid en väg ut även bakom firewall.

Förresten Skype fungerar utmärkt med Snow Leopard på en MBP från 2007.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-24 01:48

Som sagt funkar även utmärkt på en MBP 2010 också, bara min iMac som börjat bråka nu efter en installation från Leopard till Snow Leopard..

och vad jag gjort, efter installationen installerat skype precis som vanligt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-24 11:50

Wtf, nyss funkade det... sedan loggade jag av, å nu vägrar den igen, jag blir inte klok på detta

Har haft liknande problem med skype på min helt nya imac med senaste snow leopard. Måste va nåt vajsing på senaste skypeversionen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-26 22:10

Väldigt skumt detta faktiskt... nu har den fungerat felfritt i ½ dag. Samtidigt som det inte fungerade på iMacen (OSX 10.6.4, alla uppdateringar gjorda), ny-installerat skype (senaste versionen från skype.com), fungerade det felfritt på min MacbookPro, samma OS-version, alla updates å samma Skype-version. Detta är ett dilemma

Alltså skype har blivit vaj. Halva min kontakt-lista var borta när jag uppgraderade.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-01 09:32

Med den nya versionen som kom ut nu ?
Uppdatering fr Skype lser inloggningsproblem - MacWorld

  • Medlem
  • Sverige
  • 2010-11-01 12:07

Jag har flera kontakter som visas offline fast de är online. Det går bra att chatta och ringa men kontakterna är fortfarande offline. Jag har meddelat Skype om problemet och jag har läst flera med samma problem men inget svar från Skype överhuvudtaget.

Senaste skype versionen + SL på en MBP late 2007

1
Bevaka tråden