Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ser inte mina filer i OS X när jag loggar in på Windows-partition

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur hittar jag mina osx filer när jag är inloggad i windows under boot camp?
Vill föra över en del filer från osx till windows-partitionen.

Tacksam för svar

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-23 13:27

Tyvärr det går inte... Windows kan inte läsa HFS+ partitionen. Det kanske går om du installerar ett speciellt program som kan läsa HFS+ eller använd Dropbox.

//Rob

Tack
Vet vad ett sådant speciellt program kan heta?

/JOnas

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-23 13:36

Access HFS+ volumes in Vista and Windows - Mac OS X Hints
Dropbox är upp till 8GB gratis.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-23 13:37

I och med 10.6 (Snow Leopard) så går det visst se HFS+ partitioner utan att göra annat än att installera BootCamp drivers från 10.6 installations DVDn. Kör själv med detta dagligen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-23 13:39
Ursprungligen av 20hz:

I och med 10.6 (Snow Leopard) så går det visst se HFS+ partitioner utan att göra annat än att installera BootCamp drivers från 10.6 installations DVDn. Kör själv med detta dagligen.

Ok bra att veta. Har själv inte kört Boot Camp sen Leopard.

//Rob

så jag kan både läsa och skriva mellan partitionerna då?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-23 13:42
Ursprungligen av noonsense:

så jag kan både läsa och skriva mellan partitionerna då?

Då gäller att installera extra program eller använda Dropbox. Kanske extern hårddisk formaterad som ntfs eller fat32 ska väl också fungera. Eller en NAS/TimeCapsule.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-23 13:42
Ursprungligen av noonsense:

så jag kan både läsa och skriva mellan partitionerna då?

Yesbox! Fungerar kalas och följer du denna guide: 10.6: Enable native NTFS read/write support - Mac OS X Hints så kan du även skriva till ntfs windows partitionen utan några extra program eller annat onödigt.

Ursprungligen av 20hz:

Yesbox! Fungerar kalas och följer du denna guide: 10.6: Enable native NTFS read/write support - Mac OS X Hints så kan du även skriva till ntfs windows partitionen utan några extra program eller annat onödigt.

Tusen tack!
Det här forumet är ju underbart.

Trevlig helg på er

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-23 14:07

Förlåt. Nu testade jag igen och du kan inte skriva till HFS+ partioner men med ex. MacDrive mf så ska detta även detta fungera. Körde själv macdrive förut.

Tänk på var ni placerar era trådar. "Allt om Mac" är till för sådant som inte passar in i någon av de andra forumdelarna. Jag har nu flyttat tråden till "Windows på Mac" där den passar bättre.

/Mod

Detta verkar rörigt. Jag ska försöka reda ut det med ett par kommersiella mjukvaror:

NTFS for Mac OS X 8.0: PARAGON Software Group - NTFS for Mac, communication channel between Mac OS X and Windows
HFS+ for Windows 8: HFS for Windows - file system driver | PARAGON Software Group

Med hjälp av ovanstående så kirrar du stöd för read and write till både NTFS och HFS+. Det innebär en totalkostnad kring $60, men det kan det lätt vara värt.

1
Bevaka tråden