Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att öppna iPhoto i iLife '11-sviten

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2010-10-23 20:49

Efter en två timmars session för att uppdatera iPhoto-biblioteket gick allt bra.
Öppnade iPhoto, taggade en del ansikten.
iPhoto-låser sig, är tvungen att starta om datorn
Öppnar iPhoto, då får jag bfogade felmeddelande "Väntar på iPhoto-biblioteket"
Har provat att vänta ut iPhoto i ett antal timmar, ingen reaktion
Har provat och slänga plisten, ingen skillnad
Har reparerat filbehörigheterna, ingen skillnad
Har försökt att googla felmeddelande, ingen träff.

Någon som har en listig idé vad jag kan prova härnäst?

Startat med Option ( cmd ) nere? Valt att reparera biblioteket?

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2010-10-23 21:08

tackar tackar!

Testade och efter ca fem minuter... kommer samma käcka ruta fram som jag klistrade in ovan

Du har ju sex olika val här. Ngn framgång med NÅT ?

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2010-10-23 21:36

Testar just nu med val nr 1, sedan en stund tillbaka.. händer inte så mycket, men jag återrapporterar, när något händer..

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-23 22:01

Flytta på din iPhoto library från Bilder mappen. Starta iPhoto. Förmodligen är några bilder/filmer i den mappen trasigt. Har du fått igång iPhoto kan du prova att importera biblioteket eller flytta tillbaka photo biblioteket till sin riktiga plats. Stäng iPhoto varje gång du mixtrar med biblioteket.

//Rob

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2010-10-23 22:17

Robo-x, det är ingen risk att man förlorar viktig info från platser/händelser/taggar etc?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-23 22:40

Allt ligger sparat i iPhoto biblioteket. Så när du flyttar på den så är iPhoto helt tomt. När du får igång iPhoto kan du prova att importera alla bilder. Så länge du inte gör något med original iPhoto biblioteket händer inget. Det är bara att flytta tillbaka till Bilder mappen igen så är allt där som vanligt. Det är mest för att kolla om det ligger på biblioteket som iPhoto slutar att fungera.

//Rob

1
Bevaka tråden